- Liittynyt
- 3 Huhtikuu 2008
- Viestit
- 121
Kappas vaan, en huomannutkaan, että tämä uutinen oli noteerattu tässäkin ketjussa.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kappas vaan, en huomannutkaan, että tämä uutinen oli noteerattu tässäkin ketjussa.
On tämän jutun perusteella vielä aika epäselvää, mitä siellä todellakin ollaan rakentamassa. Jos puhutaan, että 1435 mm:n rata tehdään olemassa olevalle ratapenkereelle, ongelmia tulee Kazlu Rudan jälkeen, sillä siellä Sestokaista tuleva ratalinja yhtyy Kaliningradin kaksiraiteiseen päärataan, mitä ei kyllä taatusti olla muuttamassa 1435 mm:n raideleveydelle. Luulen, että tämän jutun kirjoittaja ei tunne asiaa kovin tarkkaan. 1435 mm:n radan rakentaminen nykyiselle ratapenkereelle tuntuu muutenkin varsin oudolta, sillä nykyinen linjaus on varsin mutkainen. Taisipa siellä olla jopa yksi tasoristeys Via Baltica -nimisen pikkutien kanssa.
Ehkäpä Kaunasin ja Kazlu Rudan välinen osuus on tarkoitus säätää sellaiseksi, että siinä on Tornion-Haparandan tapaan kiskot limittäin samalla ratapenkalla.