- Liittynyt
- 6 Tammikuu 2006
- Viestit
- 350
16.8.
HKL 86 linjalla 3B/T kiertäen vanhan 3T:n suuntaista lenkkiä.
HKL 86 linjalla 3B/T kiertäen vanhan 3T:n suuntaista lenkkiä.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Eivätköhän tähän ketjuun sovi myös raitioliikennehavainnot, ratatyöhavainnot jne...Parempaa ketjua ei löytynyt, joten: Eilen 18.8. annettiin määräys, jonka mukaan kaikissa raideristeyksissä ajetaan tästä lähtien 10 km/h..
HKL mlnrv 80 oli sen sijaan 7B:llä.19.08.:
HKL 154 aina vain linjalla 6/8.
HKL 153 linjalla 1A (iltaruuhkahavainto)
HKL mlnrv 76 linjalla 3 (exB)
HKL mlnrv 86 oli myös jollain linjalla.
HKL mlnrv 101 koeajolla (tai sitten siirrettiin Koskelaan seisomaan).
Puoliltapäivin yksi 7B Hämeentien / Sturenkadun kautta ja myöhemmin
yksi 7A Brahenkadun / Karhupuiston kautta. Syy??
Vario se oli, mutten numeroa muista.Oliko se muuten Variotram 226 linjalla 7A, jonka näit oikaisevan Karhupuiston kautta?
Ai kun on nopeaa raitioliikennettä!Parempaa ketjua ei löytynyt, joten: Eilen 18.8. annettiin määräys, jonka mukaan kaikissa raideristeyksissä ajetaan tästä lähtien 10 km/h.
Eiväthän vanhat Valmet-nivelet ole ralliajosta moksiskaan.
Ja jos ratikka ajaa just nuolen vaihtuessa viivaksi risteykseen (vaikkapa Oopperan kohdalla) ja jää sitten köröttelemään konttausvauhtia ristikkoon, muu liikenne häiriintyy pahasti!
Ovatko tähänkin syynä matalalattiaiset Wauriotramit?
19.08.:
HKL mlnrv 76 linjalla 3 (exB)
Jassoo sitä ollaan liikenteessä kiusaamassa muita? Mitä enemmän raitiovaunuille annetaan hidastelun takia aikaa risteyksissä, muu liikenne, autot, bussit, rahdinkuljetus joutuvat entistä pidempään epäekologisesti käryyttämään tyhjäkäynnillä liikennevaloissa. Tai vielä pahempaa, joutua pysähtelemään entistäkin enemmän liikennevaloissa. Mikä energianhukka! Eli toisin sanoen raitiovaunuetuudet silloin kun ne väärin toteutettuina haittaavat autoliikennettä mediaseksikkäästi ilmaistuna kiihdyttävät ilmastonmuutosta!Näinpä se häiriintyy, ja pitkällä aikavälillä on kuskien fiksuinta jaksaa vaan jurrutella sitä kymppiä. Mitä enemmän liikenne häiriintyy, niin sitä enemmän löytyy halua korjata suoja-aikoja.