Runkolinjasto 2020

Muutoksia tulee siis, mutta jos nuo kaikki vaihtopysäkkipallot saadaan toimimaan, niin suunnitelma saa varovaisen peukunnoston. Nythän niitä onko ajateltu laisinkaan torin ulkopuollella?

Siinähän on avainasemassa kehälinja. Siitä nyt vain semmoinen havainto, että se jättää käymättä Varissuolla kokonaan, mikä on vähän outoa, kun nykyinen 99 on melkein yhtä paljon Varissuon apulinja kuin kehälinja (vrt. Runosmäen 88). Kulkevat paljon sillä siltä suunnalta esimerkiksi Impivaaraan. Pernosta taas kuljetaan sillä Länsikeskukseen, mutta tilalle tulee 46, jolla lienee nyky 99:n ongelma, että takaisin on usein nopeampaa kävellä tai tulla keskustan kautta.

Stealth-kehälinja 220/(221, lopetetaan) ei enää kulje Myllyyn vaan Petäsmäkeen, jonka keskustayhteys muuttuu käytännössä vaihdolliseksi. 300 lopetetaan, 2 jatkuu Myllyyn. Nättärissä ollaan tyytyväisiä ja ajetaan sinne jatkossakin autolla.

2:sta puheen ollen: 600... kysytäänköhän Kohmossa passia, kun raja-asemahan siellä jo on? :D
 
99 on kyllä yksi hienoimmista ja kekseliäimmistä linjoista mitä olen nähnyt. Harmillista että samaa reittiä ei jatkossa enää ajeta. Länsikeskuksesta Pernoon voi käyttää myös vaihdollista yhteyttä linjoilla 10 ja 33 (vaihto Kristalin kohdalla) Tosin kauppakassien kanssa vaihtaminen voi olla tympeää, kävelymatkaa kertyy 125 metriä. Se ei ole paljon, mutta voi käydä tympeäksi, koska pysäkillä 968 Suikkilantie ei ole pysäkkikatosta eikä siten penkkiäkään. Ehkä sinne tulee sellaiset? Toiveajattelua?

Linjan 46 käyttäminen on toki helpompaa, mutta kaupassa käynti pitää ajoittaa sen mukaan, miten bussi kulkee. Se ei toisaalta ole uusi asia, olen itsekin käynyt Nummenpakalta Tampereentien Prismassa 99:llä niin, että kauppa-aikaa on 15 minuuttia, ja se onnistui! :) Samoin on nykyisen kotilinjan 14 / 15(A/B) kanssa Prismassa käytäessä; näitä linjoja ei tunneta siitä että ne kulkevat kovinkaan usein.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös