.....
Toisaalta sanon myös, että Rihtniemi HSL:n toimitusjohtajana totta kai sanoo tuolla tavalla. Hän ei pysty suhtautumaan autoiluun ja ruuhkamaksuihin objektiivisesti. Sen sijaan hän voisi keskittyä mieluummin siihen, että tekisi julkisen liikenteen niin hyväksi, että yksityisautoilua saadaan merkittävästi vähennettyä ilman, että kuritetaan niitä joiden on aivan _pakko_ kulkea autolla.
Niitä päästövähennyskohteita pitäisi löytyä muualta kuin liikenteestä. Suomen päästöt koko maailman päästöistä on reilu promille (0,14%) ja tästä liikenteen osuus viidennes ja siitä sitten taas yksityisautoilun osuus puolet eli n. 0,01%
. Sallikaa mun nauraa. Ja tästä kun aletaan vielä laskeskelemaan niitä ruuhkamaksujen hyötyjä niin puhutaan niin marginaalisista lukemista, että niillä ei kyllä saavuteta yhtään mitään muuta kuin mielipahaa. Nyt oikeasti vähän sitä realismia peliin. Suomesta ei mitään maapallon pelastajaa ruuhkamaksuilla tule.
En sanoisi, että tämä vihervasemmisto ja sinä olette edistyksellisiä kaupunkisuunnittelijoita vaan pikemminkin aikaanne ihan liikaa edellä ja joille hippunen realismia ei olisi pahitteeksi. Ja mitä tulee Fredrikinkatuun, suhtaudun asiaan varauksella.
......