Ongelma on se, että kyllä jossakin suhtkoht uudessa tai pienessä kaupungissa voi melko pelottomin mielin tökätä kävelykadun johonkin keskelle kaupunkia, mutta täällä Helsingissä se ei toimi ihan samalla tavalla, jolloin päästään siihen tulokseen, että jos laaja kävelykeskusta tarvitaan niin se pakollinen liikenne on syytä siirtää johonkin muualle, vaikkapa sinne tunneliin. Nimittäin nyt on niin ettei mitään kovin kummoista kävelykeskustaa voi tehdä Helsinkiin ja jos sen sijaan tekee kunnollisen kävelykeskustan niin se näivettää keskustan melko pahasti.
Sataprosenttisesti samaa mieltä siitä, että Tukholman vanhakaupunki ja Drottninggatan ovat todella mainioita, eivätkä olisi millään tavalla yhtä loistavia, mikäli siellä saisi autoilla. Samoin Köpis onnistuu hyvin tässä. Mutta toistappa sama temppu Suomen Helsingissä ilman, että keskusta näivettyy. Ei onnistu. Ainoat tärkeät toimenpiteet, mitä keskustalle pitäisi tehdä jos kävelykeskusta ja ruuhkamaksut on pakko saada on laittaa autot maan alle, kattaa se ruuhkamaksuilla, jonka jälkeen luoda laaja kävelykeskusta viihtyvyyden saavuttamiseksi. Nimittäin nyt jos onnistutaan saavuttamaan kävelykeskustan tasoinen viihtyvyys niin saavutetaan myös tuskallinen kuolema keskustalle.