Kesän aikataulukirjasta on löytynyt ilahduttavan vähän virheitä.
Talven aikataulukirjahan on tosiaan julkaistu. Pikasilmäyksellä ykkösellä liikennettä on lisätty kaikin puolin: 7,5 minuutin vuoroväliä on pidennetty aamun kummassakin päässä puolella tunnilla (7,5 min välein klo 6-10), arki/lauantai-iltaisin vartin vuoroväli on klo 20 asti (ennen klo 19) ja sunnuntaina jo ennalta tiedetty 20 min vuoroväli klo 11-20. Katsottu Pirkkalan päästä, joten keskustasta ja Vatialasta ajat heittävät.
Täälläkin kehuttu ex-VTK-järjestelmän heikot puolet tulevat nyt. Esimerkiksi tunnilla 16 lähtevästä kymmenestä vuorosta kuuden päätepysäkki on Suupantorilla, kahden lentoasemalla ja Vähäjärvi-Vaitissa ja vain yhden Kyöstissä. Kyöstin vuoromäärä tipahti siis neljäsosaan entisestä, jos lasketaan vain Suupantorilta suoraan Kyöstille ajavat vuorot. Onhan Suupantorin länsipuolella matkustajamäärät selvästi vähäisempiä kuin muualla Pirkkalassa ja varsinkin Härmälässä, mutta heikennys tämäkin.
Mitään kovin mullistavaa ei ole tehty, muutosinfosivukin on täytetty "linjalle lisätty yksi vuoro" -tyyppisellä sisällöllä. Koskipuistosta on hävinnyt B-pysäkki kokonaan ja rautatieaseman uudistetun numeroinnin yhteydessä uusi B-pysäkki (keskustaan päättävät linjat) on siirretty Burger Kingin kohdalle. Jotenkin tuosta jää mieleen, että rautatieaseman kohdalla halutaan säilyttää mahdollisuus siirtää pysäkki entiselle paikalleen (JOLI on väläytellyt tätä Facebookissa, jos Stockmannin pysäkki uhkaa ruuhkautua) toisin kuin Koskipuistossa. Muita pysäkkimuutoksia keskustasssa JOLI ei ole nähnyt tarpeen tehdä, vaikka allekirjoittaneen mielestä ainakin Keskustori H on vajaakäytöllä.
Talven aikataulukirjahan on tosiaan julkaistu. Pikasilmäyksellä ykkösellä liikennettä on lisätty kaikin puolin: 7,5 minuutin vuoroväliä on pidennetty aamun kummassakin päässä puolella tunnilla (7,5 min välein klo 6-10), arki/lauantai-iltaisin vartin vuoroväli on klo 20 asti (ennen klo 19) ja sunnuntaina jo ennalta tiedetty 20 min vuoroväli klo 11-20. Katsottu Pirkkalan päästä, joten keskustasta ja Vatialasta ajat heittävät.
Täälläkin kehuttu ex-VTK-järjestelmän heikot puolet tulevat nyt. Esimerkiksi tunnilla 16 lähtevästä kymmenestä vuorosta kuuden päätepysäkki on Suupantorilla, kahden lentoasemalla ja Vähäjärvi-Vaitissa ja vain yhden Kyöstissä. Kyöstin vuoromäärä tipahti siis neljäsosaan entisestä, jos lasketaan vain Suupantorilta suoraan Kyöstille ajavat vuorot. Onhan Suupantorin länsipuolella matkustajamäärät selvästi vähäisempiä kuin muualla Pirkkalassa ja varsinkin Härmälässä, mutta heikennys tämäkin.
Mitään kovin mullistavaa ei ole tehty, muutosinfosivukin on täytetty "linjalle lisätty yksi vuoro" -tyyppisellä sisällöllä. Koskipuistosta on hävinnyt B-pysäkki kokonaan ja rautatieaseman uudistetun numeroinnin yhteydessä uusi B-pysäkki (keskustaan päättävät linjat) on siirretty Burger Kingin kohdalle. Jotenkin tuosta jää mieleen, että rautatieaseman kohdalla halutaan säilyttää mahdollisuus siirtää pysäkki entiselle paikalleen (JOLI on väläytellyt tätä Facebookissa, jos Stockmannin pysäkki uhkaa ruuhkautua) toisin kuin Koskipuistossa. Muita pysäkkimuutoksia keskustasssa JOLI ei ole nähnyt tarpeen tehdä, vaikka allekirjoittaneen mielestä ainakin Keskustori H on vajaakäytöllä.