Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Reijo Väliharju sanoi:Seudun kunnilta, ratahallintokeskukselta ja liikenne- ja viestintäministeriöltä on pyydetty lausunnot laaditusta joukkoliikennesuosituksesta. Syksyn aikana käynnistetään seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman viimeinen vaihe eli liikennejärjestelmän kehittämisohjelman ja sen toteuttamiseen tähtäävän aiesopimuksen laadinta. Kehittämisohjelmassa sitten pyritään määrittämään miten seudun liikennejärjestelmää tulevaisuudessa kehitetään. Tässä yhteydessä otetaan myös kantaa mitkä ovat joukkoliikenteen seuraavat kehittämisvaiheet. Raha eli vuosittaiset seudun kuntien ja valtion budjettiratkaisut sitten viimekädessä määrittävät miten seudun liikennettä tulevaisuudessa kehitetään. Aiesopimuksella pyritään eri osapuolia kuitenkin sitouttamaan liikennejärjestelmän kehittämiseen.
Eiköhän tuohon ekaan vaiheeseen rahaakin löytyisi, kun siihen Tampellan tunneliinkin löytyy. Saman hintaluokan investointeja molemmat.
Valtio tukee vain metro- ja junakiskojen rakentamista, ei raitiovaunuliikennettä.
Niin ilmeisesti Tampereella ratikoiden vastustus on perin suurta.. Mikä on vähintäänkin kummallista.
Täkäläisillä on yleisesti ottaen hyvin niukasti kokemusta nykyaikaisesta raideliikenteestä.
Valtio tukee vain metro- ja junakiskojen rakentamista, ei raitiovaunuliikennettä.
No sittenhän voitaisiin rakentaa aito Metro Lentävänniemi-keskusta-Hervanta, eiköhän sitä rahaa irtoaisi tähänkin projektiin kunhan Tampereen kaupunginjohtaja sitä rahaa kävisi vähän naukumassa eduskuntatalolla
On järjetöntä, että valtion rahoituslinjauksilla ajetaan haikailemaan yliraskaita järjestelmiä tukiaisten toivossa.
Mutta itseasiassahan kemkim:in ehdotus on loistava! Tehdään Tampereelle Porton kaltainen raideliikennejärjestelmä, joka oikeasti on moderni pikaratikka mutta joka ristitään metroksi, jotta ministeriö avaa kirstunsa. Metro do Tampere Ei kai kukaan sentään vakavissaan yritä ehdottaa Treelle mitään Helsingin metron kaltaista liikennevälinettä.
Joo, ja sitten pääsee Urbanrail.net-sivustolle. Ratikka kun ei ole urbaania, pitää olla nimenä metro, niin heti muuttuu urbaaniksi.Tämä kelpaa hienosti. Olen aina sanonut, että metroksi sitä pitäisi kutsua.
Joo, ja sitten pääsee Urbanrail.net-sivustolle. Ratikka kun ei ole urbaania, pitää olla nimenä metro, niin heti muuttuu urbaaniksi.