- Liittynyt
- 21 Maaliskuu 2007
- Viestit
- 625
Tampereen ratikalle on netissä järjestetty kysely.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tampereen kaupunki sanoi:Yleisötilaisuuksia järjestetään kaksi. Ensimmäisessä, helmikuun tilaisuudessa, esitellään alustavia vaihtoehtoja ja niitä koskevaa palautetta sekä vaihtoehtojen karsintaperusteita. Toinen yleisötilaisuus järjestetään huhtikuussa. Siellä esitellään jatkoon valittujen vaihtoehtojen suunnitelmia ja vaikutuksia.
Ja kyseisen kyselyn tulokset löytyvät täältä.
Siitä huolimatta tuo antaa suuntaviivoja monelle sellaiselle asialle, josta täällä foorumillakin on käyty keskustelua. Mikä koetaan kohtuulliseksi kävely/pyöräilyetäisyydeksi pysäkille, mikä on hyvä vuoroväli, miten tärkeää on täsmällisyys, esteettömyys jne.
Pysäköintifirmojen tuottojen lasku tuskin on este joukkoliikenteen kehittämiselle?
Aamulehden ja Tampereen kauppakamarin pikakysely
Pirkanmaan kärkihankkeista osoittaa, että kannattaa jättää jäähyväiset koko ratikkahankkeelle. Ratikka on yrittäjien mielestä toiseksi viimeisenä kymmenestä kärkihankkeesta.
Onhan se toisaalta ymmärrettävääkin, koska Tampereella on sijoitettu valtavat rahasummat parkkihalleihin ja -luolaan. Ratikka söisi ainakin Finnpark Oy:n tuottoja, jos keskustaan pääsisi ratikalla.
Jos kauppakamarin jäsenillä on Finnpark Oy:n osakkeita, niin se on takuulla joukkoliikenteen kehittämisen este.Pysäköintifirmojen tuottojen lasku tuskin on este joukkoliikenteen kehittämiselle?
Ei tainnut tulla "toivottu tulos". Eli onkohan liian myönteinen.Ramboll sanoi:Vastaajat eivät edusta kattavasti seudun väestöä. He ovat Tampereen raitiotiestä kiinnostuneita Internetin käyttäjiä, joiden ikäjakauma painottui 26–45 -vuotiaisiin.
Olet sekä oikeassa että väärässä. Väärässä siinä, että raitioteitä rakennetaan ympäri maailman Tampereen kokoisiin ja pienempiin kaupunkeihin. Norjan Bergenin raitiotie taitaa olla uusin? Oikeassa valitettavasti siinä, että Tampereelle sitä tuskin saadaan.Ei tainnut tulla "toivottu tulos". Eli onkohan liian myönteinen.
En mitenkään usko raitiotien toteutumiseen tällä vuosisadalla. Tosin en ole paikkakuntalainen, enkä todennäköisesti tarpeeksi perillä asiain kulusta.
Siis kertokaa, että olen väärässä!
Tiedänhän tuon. Ranskan "Jyväskyläänkin" olisi tekeillä jo raitiotie. Mutta siellä taitaakin valtiovalta olla vahvasti mukana ajamassa asiaa.Väärässä siinä, että raitioteitä rakennetaan ympäri maailman Tampereen kokoisiin ja pienempiin kaupunkeihin. Norjan Bergenin raitiotie taitaa olla uusin?
Tiedänhän tuon. Ranskan "Jyväskyläänkin" olisi tekeillä jo raitiotie. Mutta siellä taitaakin valtiovalta olla vahvasti mukana ajamassa asiaa.
Meidän maassamme valtiolle on paljon tärkeämpää vaikkapa tomaattien arktinen kasvattaminen.
Kyselyssä on kysytty n. 300 yrittäjältä koko Pirkanmaalla, tuskin jossain Toijalassa tai Ikaalisissa liikuttaa mikään Tampereen ratikka.
Aamulehden ja Tampereen kauppakamarin pikakysely
Pirkanmaan kärkihankkeista osoittaa, että kannattaa jättää jäähyväiset koko ratikkahankkeelle. Ratikka on yrittäjien mielestä toiseksi viimeisenä kymmenestä kärkihankkeesta.
Onhan se toisaalta ymmärrettävääkin, koska Tampereella on sijoitettu valtavat rahasummat parkkihalleihin ja -luolaan. Ratikka söisi ainakin Finnpark Oy:n tuottoja, jos keskustaan pääsisi ratikalla.
Ei ole. Finnpark on kunnallinen oy.Jos kauppakamarin jäsenillä on Finnpark Oy:n osakkeita, niin se on takuulla joukkoliikenteen kehittämisen este.
Ei tainnut tulla "toivottu tulos". Eli onkohan liian myönteinen.
En mitenkään usko raitiotien toteutumiseen tällä vuosisadalla. Tosin en ole paikkakuntalainen, enkä todennäköisesti tarpeeksi perillä asiain kulusta.
Siis kertokaa, että olen väärässä!
Kyselyssä on kysytty n. 300 yrittäjältä koko Pirkanmaalla, tuskin jossain Toijalassa tai Ikaalisissa liikuttaa mikään Tampereen ratikka.