Jos Vuorekseen ajetaan ratikalla, niin eri linjojen päättäri voi olla sama siellä Vuoreksessa. Vain Hervannassa ajettaisiin eri reittiä vuorokerroilla (=joka toinen vuoro eri reittiä), mutta kuten kirjoitin, Hervannan ja Vuoreksen väliin riittäisi bussi, joka voisi liikennöidä Peltolammille asti.
Ok, nyt tajusin mitä tarkoitit. Tämä aiheuttaisi aivan tarpeettoman tiheän vuorovälin Vuorekseen, eikä Vuoreksen yhdistäminen Länsi-Hervantaan muutenkaan ole kovin tarpeellista. Lisäksi tlajusen mainitsema reittien ajoajoista johtuva rytmitysongelma syntyisi tässä mallissa.
Omasta mielestäni ratikan jatko Vuorekseen Hervannankin suunnasta on järkevämpi ratkaisu kuin ehdottamasi silmukkamalli, joka tarjoaa Hervannan sisäisen poikittaisyhteyden. Koska:
1) Hervanta ja Vuores muodostavat tiiviin 30-40k:n asukkaan kokonaisuuden, joka pystytään varustamaan jo sellaisella palveluvarustuksella, että se varmasti generoi liikennettä näiden välillä.
2) Etäisyydet Hervannan sisällä ovat kuitenkin niin lyhyitä, että ne eivät missään tapauksessa edellytä ratikkaluokan poikittaisyhteyksiä. Toisaalta Hervanta on kuitenkin sen verran laaja, että pelkästään kahdella ratikkalinjalla (tai esittämälläsi silmukalla) sitä ei palvella, vaan tarvitaan lisäksi bussilinjoja, joita puolestaan voi sitten hyödyntää myös Hervannan sisäisen poikittaisliikenteen tarpeisiin.
3) Jos Vuoreksesta pääsee jatkossa ratikalla myös suorempaa reittiä (Särkijärven sillan yli) keskustaan niin syntyy ratikkaverkosto, joka ei pelkästään yhdistä Hervantaa ja Vuoresta, vaan tarjoaa lukuisia muitakin vaihdottomia yhteysvälejä.