- Liittynyt
- 18 Elokuu 2006
- Viestit
- 2,312
Tays:n osalta kyse ei ole parista minuutista vaan enimmillään seitsemästä minuutista.
Ongelmaksi alkaa nyt muodostua hiukan se, että yksi linja koetetaan saada kulkemaan kaikkien kohteiden kautta.
En oikein kyllä ihan seitsemään minuuttiin usko, mutta onhan se hieman hitaampi. Toisaalta voisi ehkä olla järkevää rakentaa molemmat linjaukset. Sammonkadun pätkän rakentaminen ei tuo paljon lisäkustannuksia eikä missään nimessä investointina mene hukkaan.
Kyselyyn vastaajat eivät ole hahmottaneet, että Kannen / Sorin sillan kautta kulkeva raitiotie kulkee myös rautatieaseman kautta vaikka se ei kulkisi nykyisen pääsisäänkäynnin kautta.
Ei se kyllä oikeasti kulje. Tällä hetkellä pysäkkiä ei ole suunniteltu Sorin sillalle. Ilmeisesti jonkun Libeskindin tornin kulma on suunniteltu sellaiseksi että se estää pysäkin rakentamisen siihen paikkaan. Pysäkki tulisi siis yliopiston eteen. Se on aivan liian kaukana rautatieasemalta. Liukuportaat tms. huomioidenkin matka on aivan liian pitkä vaihtaa junasta ratikkaan.
Tavalla tai toisella ratikka on pakko saada rautatieaseman pääoven läheisyyteen. Kelpuutan Tuomiokirkonkadun ja Hämeenkadun kulman vielä rajatapauksena läheisestä paikasta mieluummin kuin yliopiston edustan.