- Liittynyt
- 2 Tammikuu 2007
- Viestit
- 629
Ei kai konsultin suositus metrin radasta rautatieleveyden sijaan todellisuudessa perustu muuhun kuin tuttuun politikointiin ja pelkoon, että Tampereelle tulisi joskus "metro/metromainen" liikenne ja kalusto ainakin jollekin linjalle. Eli kyseessä ei ole Tampereen tarpeisiin ja mahdollisuuksiin perustuva suositus.
Olkoonkin ettei Tampereen asemaa voi laajentaa, mutta eihän se ihan totta ole. Tampereen asemalle voi rakentaa toisen kerroksen lisääntyvälle juna- ja/tai raitioliikenteelle.
Turusta on turha tehdä märkää rättiä millä lyödä, sillä Turkuun tulenee raitioliikenne, vain hitaammin. Ja silloin Turku ja Tampere voivat toimia yhdessä - ja silloin säästöjäkin tulee.
On turhaa lukittaa Tampere sekä Turku johonkin josta on vain tarvittaessa haittaa, muttei mitään hyötyä. Ja myöskin: käytetty kalusto ei ole todellinen peruste tässä kokonaisuudessa joita Tampereen ja Turun raitiot ovat.
Turku odottaa tukieuroja, jotka onkin jo käytännössä luvattu. Ja Agenda 21:n sekä ullkomaisten esimerkkien tavoin - ei ole mitään perustelua uskoa etteikö myös Turussa ala raitioliikenne.
Olkoonkin ettei Tampereen asemaa voi laajentaa, mutta eihän se ihan totta ole. Tampereen asemalle voi rakentaa toisen kerroksen lisääntyvälle juna- ja/tai raitioliikenteelle.
Turusta on turha tehdä märkää rättiä millä lyödä, sillä Turkuun tulenee raitioliikenne, vain hitaammin. Ja silloin Turku ja Tampere voivat toimia yhdessä - ja silloin säästöjäkin tulee.
On turhaa lukittaa Tampere sekä Turku johonkin josta on vain tarvittaessa haittaa, muttei mitään hyötyä. Ja myöskin: käytetty kalusto ei ole todellinen peruste tässä kokonaisuudessa joita Tampereen ja Turun raitiot ovat.
Turku odottaa tukieuroja, jotka onkin jo käytännössä luvattu. Ja Agenda 21:n sekä ullkomaisten esimerkkien tavoin - ei ole mitään perustelua uskoa etteikö myös Turussa ala raitioliikenne.