Mihinkähän lie sitten etsiytyisin asustelemaan jos ei enää huvita täällä edellämainituista syistä asua. Tiedä sitten...
Kokeile Turkua, sinne tuskin ratikka palaa ihan helpolla.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Mihinkähän lie sitten etsiytyisin asustelemaan jos ei enää huvita täällä edellämainituista syistä asua. Tiedä sitten...
Kokeile Turkua, sinne tuskin ratikka palaa ihan helpolla.
Raitiovaunuprosessia seuratessa on välillä tullut muisteltua 10 vuoden takaista aikaa kun vielä asuin Helsingissä ja olin niin kypsynyt siellä asumiseen että päätin muuttaa pois. Koko ajan näyttää siltä, että Tampereesta ollaan tekemässä samankaltaista täyteen ahdettua kivi-betoniviidakkoa jossa on ahdistavaa olla ja jossa liikkuminen on tehty mahdollisimman hankalaksi. Mihinkähän lie sitten etsiytyisin asustelemaan jos ei enää huvita täällä edellämainituista syistä asua. Tiedä sitten...
Vaikka palstalla on useita kymmeniä tamperelaisia, ei ratikkaa tunnu kannattavan kuin muutama jo vuosia sitten ratikan faneiksi tunnustautuneita tai leimautuneita henkilöitä.
Bussiliikenteen kustannukset jyrkässä nousussa? Onko tälle jotain lähdettä vai onko mutuilua?Mahtaakohan raportti tosiaan verrata vuoden 2015 kustannuksia (ratikka/bussi), vai onko kyse jostain tulevaisuuteen sijoittuvasta arviointiajankohdasta? Se selittää nykyistä suurempien yksikkökustannusten käytön, sillä bussiliikenteen kustannukset ovat jostain syystä aika jyrkässä nousussa.
Tarkoitatko raitiovaununousuja vai kaikkia joukkoliikennenousuja? HSL-alueella oli v 2015 joukkoliikennenousuja vuodessa 359 milj, eli tekee päivää kohden vajaan miljoonan, eli hiukan vähemmän kuin on asukkaita koko seudulla. Raitiovaununousuja oli 55 milj tehden päivää kohden 150.000. Se vastannee Helsingin raitiotieverkon vaikutusalueen asukasmäärää. Nämä luvut ovat siis linjassa maantieteen kanssa.Tiedoksi blogistille: Helsingissä nousuja on enemmän kuin kaupungissa asukkaita ja Helsingin uusille raitiovaunukaupunginosien linjoille ennustetaan matkustajia suunnilleen samassa suhteessa, eli keskimäärin jokainen asukas nousee kerran päivässä raitiovaunuun. Jos tamperelaiset käyttävät ratikkaansa yhtä ahkerasti, on tuo virallinen matkustajaennuste ihan alimitoitettu.
Hylje, kaikille ei oma auto ole edes kilpailukykyinen vaihtoehto.
Ei se toki ole laskuvirhe. Se kertoo vain siitä että raitiotie on turha hanke ja sama määrä asiakkaita voidaan kuljettaa busseillakin huomattavasti edullisemmin. Koska matkustajapotentiaalia moiselle kulkupelille ei tosiasiallisesti ole riittävästi Tampereella, moisen velka-automaatin rakentaminen ei yksinkertaisesti ole lainkaan kannattavaa.Sen olen ymmärtänyt kyllä että Tampereen ennuste raitiotielle, 22.000 nousua/pv 114.000 asukkaan vaikutusalueesta on turhan varovainen. Jossain kohtaa joko blogia tai kaupungin virallisia suunnitelmia on laskuvirhe.
t. Rainer
Bussiliikenteen kustannukset jyrkässä nousussa? Onko tälle jotain lähdettä vai onko mutuilua?
Kannattaaa tosiaan tutkia noita Tampereen hintoja ja niiden historiaa, jos haluaa faktaa.
Tarkoitatko raitiovaununousuja vai kaikkia joukkoliikennenousuja? HSL-alueella oli v 2015 joukkoliikennenousuja vuodessa 359 milj, eli tekee päivää kohden vajaan miljoonan, eli hiukan vähemmän kuin on asukkaita koko seudulla. Raitiovaununousuja oli 55 milj tehden päivää kohden 150.000. Se vastannee Helsingin raitiotieverkon vaikutusalueen asukasmäärää. Nämä luvut ovat siis linjassa maantieteen kanssa.
Sen olen ymmärtänyt kyllä että Tampereen ennuste raitiotielle, 22.000 nousua/pv 114.000 asukkaan vaikutusalueesta on turhan varovainen.
Mun mielestä siellä blogissa sanotaan 55 000 nousua vuorokaudessa. Vähän olen sitä mieltä, että sekin on kyllä turhan varovainen.