Vs: Sähköbusseja Tampereelle
Se mikä on järkevää, riippuu toki kontekstista, mutta perinteisesti järkevän määritelmä on kai ollut jotain muuta kuin se, että "koska meillä on ongelma, on järkevää olla tekemättä mitään". Järkevää voisi olla esimerkiksi ratkaista ko. ongelma? (Nythän näin on tapahtumassa, kun Hiedanrannan järvikaupungin suunnittelussa tutkitaan vuorovaikutuksessa ja yhteistyössä ELY-keskuksen, AVIn ja Suomen Ympäristökeskuksen kanssa vaihtoehtoa, jossa vesistötäyttöä ei tehdä kiinni rantaviivaan, vaan saarimaisena rakenteena.)
Ratikka laajenee tulevaisuudessa 100% varmuudella, myös länteen, jotta investoinnista saatavat hyödyt on ulosmitattavissa täysimääräisesti. Tähän velvoittavat myös kaupungin ja kaupunkiseudun omat strategiat ja rakennesuunnitelmat, mal-sopimukset ja pormestariohjelma, joihin kaupunki on sitoutunut.
--mikäli valtuusto hylkää ratikan jatkon länteen. Tämä olisikin järkevää, kun ely-keskus on toistaiseksi kieltänyt rantojen täyttämisen Lielahdessa. Toivon vilpittömästi että tämä kielto jää voimaan ja että ratikan läntinen pääte jäisi pysyvästi pyynikintorille.
Se mikä on järkevää, riippuu toki kontekstista, mutta perinteisesti järkevän määritelmä on kai ollut jotain muuta kuin se, että "koska meillä on ongelma, on järkevää olla tekemättä mitään". Järkevää voisi olla esimerkiksi ratkaista ko. ongelma? (Nythän näin on tapahtumassa, kun Hiedanrannan järvikaupungin suunnittelussa tutkitaan vuorovaikutuksessa ja yhteistyössä ELY-keskuksen, AVIn ja Suomen Ympäristökeskuksen kanssa vaihtoehtoa, jossa vesistötäyttöä ei tehdä kiinni rantaviivaan, vaan saarimaisena rakenteena.)
Ratikka laajenee tulevaisuudessa 100% varmuudella, myös länteen, jotta investoinnista saatavat hyödyt on ulosmitattavissa täysimääräisesti. Tähän velvoittavat myös kaupungin ja kaupunkiseudun omat strategiat ja rakennesuunnitelmat, mal-sopimukset ja pormestariohjelma, joihin kaupunki on sitoutunut.