- Liittynyt
- 23 Marraskuu 2015
- Viestit
- 2,092
Raitiotien viemistä linja-autoasemalle jo ensimmäisessä vaiheessa esitetään.
Eikös tätä ehdotettu viime vuoden helmikuussa ja torpattu jo kertaalleen?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Raitiotien viemistä linja-autoasemalle jo ensimmäisessä vaiheessa esitetään.
Eikös tätä ehdotettu viime vuoden helmikuussa ja torpattu jo kertaalleen?
Eikös tätä ehdotettu viime vuoden helmikuussa ja torpattu jo kertaalleen?
No nyt on asiaa sitten pohdiskeltu, muun muassa on selvitetty raitiotien laajennussuuntia ja havaittu, että raitiotien kannattaa jatkaa Härmälään jo nykyisillä asukasmäärillä. --
Joskin perusteluista on sanottava, että jos ajatellaan, että tällä nyt järjestyy joukkoliikenne Kansiareenalle, niin ei areenan joukkoliikenneyhteydelle kaksisia laatuvaatimuksia ole laitettu, kun pysäkki saa sijaita noin kaukana tällaisesta kohteesta.
Jos olisin Pirkkalassa päättämässä asioista, niin ehdottomasti ehdottaisin ettei ratikkaa tuotaisi kuntakeskukseen asti. Halvempaa ja järkevämpää olisi tehdä vaihtoterminaali Partolaan, kun ko. alue on suunniteltu uudistettavaksi lähivuosina muutenkin. Sieltä sitten liityntäbussit ratikalta Pirkkalaan, Sarankulman suuntaan ja Ikeaankin.
On sanottava myös ettei ratikan reitin ja katusuunnittelun suhteen ole koko projektin aikana asetettu muutenkaan kovin kummoisia laatuvaatimuksia liikenteen kokonaisuuden kannalta. Suurin emämunaus oli prosessi jonka tuloksena päätettiin reitin linjaus Lielahdessa. Katujen tukkimisella keskustassa ja bussireittien kierrättäminen keskustan ympäri on myös aika nolo ja ehkäpä hieman koominen asia josta kuitenkin asiakas kärsii.
Vuoden 2018 vuosikertomuksessa (sivulla 6) jätetään pieni varaus sille, että mahdollinen linja-autoaseman haara ei valmistu aivan 9.8. mennessä, sillä sanamuoto on "varsinainen kaupallinen liikenne on tarkoitus aloittaa _vaiheittain_ 9.8.2021 alkaen": https://www.tampereenratikka.fi/wp-...mpereen_Raitiotie_Oy_vuosikertomus_2018-3.pdf
Mikä tämän haaran tilanne tällä hetkellä on? Jossain päätettiin siitä jotain, mutta ei kai vielä lopullisesti mitään. Mitä tullaan vielä päättämään, missä ja milloin, ennen kuin tiedämme, tuleeko se haara vai ei ja milloin se on valmis?
Mikä tämän haaran tilanne tällä hetkellä on? Jossain päätettiin siitä jotain, mutta ei kai vielä lopullisesti mitään. Mitä tullaan vielä päättämään, missä ja milloin, ennen kuin tiedämme, tuleeko se haara vai ei ja milloin se on valmis?
Rollikkahallin esittelymateriaaleissa oli muuten merkitty ratikka haarautuvaksi Lielahdessa kahteen osaan; Lentävänniemeen ja sitten yhden pysäkinvälin verran Lielahdesta länteen. Mikäs juttu tuo on? Onko tällainen haaroitus oikeasti tulossa, ja miten sitä liikennöitäisiin? Onko tuo lyhyt haara Ylöjärven linjan alkupiste, vai mikä sen motiivi on?