Millään Suomen kaupungilla tai kunnalla ei olisi ilman valtiota rahaa rakentaa niin paljon teitä ja rautateitä kuin nyt rakennetaan. Valtion mittapuulla hankkeet ovat realistisia ja niitä rakennetaan. Pääkaupunkiseudulla tämä näkyy niin maanteillä kuin rautateilläkin.Antero Alku sanoi:Jos kunnat esittäisivät realistisia hankkeita, ne voisivat toteutuakin. Eikö länsimetrokin ole epärealistinen hanke ensisijaisesti sen vuoksi, ettei kummallakaan kaupungilla ole rahaa tehdä sitä?
Länsimetron rakentaminen sinänsä ei ole kiinni rahasta, koska yksittäinen hanke voidaan rahoittaa esim. rahastoista. Uusia hankkeita ei voida jatkuvasti rahoittaa näin, mutta jos kaupunkien itse suureksi osaksi maksamia suuria liikennehankkeita tehdään kerran 30 vuodessa ei se ole ongelma.
Mielestäni pääkaupunkiseudun kaupunkien valtiolle esittämien hankkeiden ongelma on, että joukkoliikennehankkeita ei ole riittävästi. Valtiolla olisi jopa halua rahoittaa joukkoliikennehankkeita enemmän kuin mitä niitä on tarjolla. Edellinen hanke, Keravan kaupunkirata, valmistui yli vuosi sitten, mutta seuraavaksi esitettyä joukkoliikennehanketta Kehärataa ei päästä rakentamaan vielä moneen vuoteen, vaikka rahoitus järjestyisi heti.