Mikko Laaksonen
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,789
1) Tramwestissä on oletettu, että sillä on tunneli tai eristetty rata välillä Töölönlahti - Mechelininkatu, kuitenkaan tuolle välille ei ole budjetoitu tunnelia tai kokonaan tolppien päälle rakennettua rataa.
Kun se kokonaan eristys eli satamaradan kuilu on jo olemassa!
Jos satamaradan tunneli varataan keskustatunnelille, niin sitten tehdään keskustatunnelin yhteydessä ratikalle järjestelyt ja maksetaan ne keskustatunnelin budjetista.
2) 15 sekunnin pysäkkiajat ovat liian optimistiset muilla kuin hiljaisimmilla pysäkeillä.
15 sekunnin pysäkkiajat ovat täysin riittävät ja tämä perustuu kellotettuihin havaintoihin tehokkaasti toimivilta pikaraitioteiltä (esim. Karlsruhe, Freiburg jne). Ovea kohti matkustajakuorma on niissä sama kuin TramWestillä.
30 km/h on realistisempi huippunopeus kapealla kadulla.
Saako sinulle nauraa? Itämerenkatu muka kapea ...
Nopeustaso-oletuksesi ovat yleisesti ottaen naurettavia. Kaikki voidaan tehdä mahdottomaksi kuin halutaan.
Kaikkialla maailmassa liikenteen turvallisuuteen ei kiinnitetä yhtä paljon huomiota kuin pohjoismaissa.
Vertailukohtamme ovat nyt liikennejärjestelyissä Saksa, Sveitsi ja Itävalta, joissa liikenneturvallisuuden taso raideliikenteessä on varmasti huomattavasti korkeampi kuin Suomessa. Olen itse keskustellut suoraan useiden saksankielisten maiden raideliikenneoperaattorien kanssa ja havainnoinut toimintaa. Olen voimakkaasti eri mieltä mielipiteestäsi, joka perustuu lähinnä kuvitelmaan pohjoismaista turvallisuuden lintukotoina.