Mikko Laaksonen
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,789
Keskusteluun:
Mielestäni TramWest - ryhmän on perusteltua tehdä ne tarkastelut, jotka yllä esitetään.
Nähdäkseni on olemassa kaksi vaihtoehtokonseptia, joita voi halutessaan tarkastella:
- TramRainer eli metrotunnelin hyväksikäyttö osuudella Ruoholahti - Kamppi + mahdollinen tunnelin jatko kohteeseen X. Tärkein kysymys: paljonko tunneli kustantaa ja mistä mihin tunnelia?
- Kombimetro eli nykyiselle metroradalle soveltuvilla raitiovaunuilla (1524 mm raideleveys, virtakisko / ilmajohto - hybridi) liikennöinti. Tärkein kysymys: missä tasolla pinnalle, ja kuinka laajalle Espoossa?
Näiden asioiden teko on kuitenkin yhtä suuri urakka kuin alkuperäinen TramWest. Päivitys on pienempi urakka.
Kuka tahansa foorumilainen voi:
- Itse tehdä vaihtoehtotarkasteluja
- Tarjota vaihtoehtotarkastelun tekoa esim. Länsimetro Oy:lle
Mielestäni TramWest - ryhmän on perusteltua tehdä ne tarkastelut, jotka yllä esitetään.
Nähdäkseni on olemassa kaksi vaihtoehtokonseptia, joita voi halutessaan tarkastella:
- TramRainer eli metrotunnelin hyväksikäyttö osuudella Ruoholahti - Kamppi + mahdollinen tunnelin jatko kohteeseen X. Tärkein kysymys: paljonko tunneli kustantaa ja mistä mihin tunnelia?
- Kombimetro eli nykyiselle metroradalle soveltuvilla raitiovaunuilla (1524 mm raideleveys, virtakisko / ilmajohto - hybridi) liikennöinti. Tärkein kysymys: missä tasolla pinnalle, ja kuinka laajalle Espoossa?
Näiden asioiden teko on kuitenkin yhtä suuri urakka kuin alkuperäinen TramWest. Päivitys on pienempi urakka.
Kuka tahansa foorumilainen voi:
- Itse tehdä vaihtoehtotarkasteluja
- Tarjota vaihtoehtotarkastelun tekoa esim. Länsimetro Oy:lle