Kuten täällä on aikaisemminkin todettu aiheeseen liittyvissä ketjuissa, tämä ei riittäisi. Nelosen haaroittaminen Munkkiniemestä Munkkivuoreen edellyttäisi vielä bussilinjaa Munkkiniemestä Kruununhakaan.Mikko Laaksonen sanoi:Todellisuudessa linjan 18 voitaisiin korvata haaroittamalla ratikkalinja 4 Munkkiniemestä Munkkivuoreen samalla tavoin kuin linja on haaroitettu Katajanokalla.
Aivan sama ongelma vaivaa busseja ja silti ne ovat yksikkökustannuksiltaan halvempia.Mikko Laaksonen sanoi:HKL-raitioliikenteen korkeat kustannukset johtuvat tietyistä tekijöistä, joista merkittävin on etuisuuksien puutteellisuus eli se, että raitiovaunut pysähtyvät muualla kuin pysäkeillä. Tämä lisää energia- ja huoltokustannuksia sekä lisää kuljettaja- ja vaunutarvetta.
Jos verkkoa haluaa rationalisoida, niin sittenhän se kannattaisi tehdä halvimmalla kulkumuodolla. Jos näin ajatellaan, niin sitten kutoselta voisi rationalisoida vaikka kokonaan pois Hietalahden pään, koska se on päällekkäinen 20:n kanssa.