kouvo
Suljettu tunnus
- Liittynyt
- 28 Helmikuu 2007
- Viestit
- 1,250
Jos TW:n yksittäisen ratikkalinjan vuoroväli on 10 minuuttia, niin Helsingin päässä yhteisellä rataosuudella tämä tarkoittaa 2 minuutin vuoroväliä. Ilmeisesti juurikaan tiheämpään vuoroväliin ei voida mennä, jotta liikenne ei menisi sekaisin pienenkin häiriön aiheuttamana.
Toisin sanoen nykyisessä TW-suunnitelmassa ratakapasiteetti Helsingin keskustaan/keskustasta on kokonaan käytetty, ellei muutamista linjoista tehdä ympyröitä Espoon puolella. Esim. Westendin asema-Haukilahti-Matinkylä-Olari-Tapiola-Westendin asema ja Tapiola-Olari-Suurpelto-Mankkaa-Tapiola.
Joka toinen ratikka kiertäisi ympyrän myötäpäivään ja joka toinen vastapäivään. Järjestelmä ei kasvattaisi ratikkamäärää ruuhkaisessa Helsingin päässä ja tarjoaisi nykyisen TW-suunnitelman reittejä enemmän suoria yhteyksiä myös E-Espoon alueiden välillä.
Toisin sanoen nykyisessä TW-suunnitelmassa ratakapasiteetti Helsingin keskustaan/keskustasta on kokonaan käytetty, ellei muutamista linjoista tehdä ympyröitä Espoon puolella. Esim. Westendin asema-Haukilahti-Matinkylä-Olari-Tapiola-Westendin asema ja Tapiola-Olari-Suurpelto-Mankkaa-Tapiola.
Joka toinen ratikka kiertäisi ympyrän myötäpäivään ja joka toinen vastapäivään. Järjestelmä ei kasvattaisi ratikkamäärää ruuhkaisessa Helsingin päässä ja tarjoaisi nykyisen TW-suunnitelman reittejä enemmän suoria yhteyksiä myös E-Espoon alueiden välillä.