- Liittynyt
- 2 Tammikuu 2007
- Viestit
- 629
Satamaradan kuilu ei ole edes teoreettinen mahdollisuus Tramwestille.
Toinen seikka Tramwestin sopimattomuuteen kuiluun on se ettei Kiasman ja Musiikkitalon pihaa sekä Finlandiapuistoa ja kansalaistoria katkaista eristetyllä radalla, saati radalla laisinkaan. Tramwestin ainoa toteutumismahdollisuus on tunnelissa Vironniemellä. Ja tuollaisesta Elielinaukiolle päätyvästä linjasta ei ole kenellekään mitään hyötyä, kaikista vähiten se tukee pääkaupunkiseudun kokonaisvaltaista joukkoliikenneverkkoa. En usko, että Helsinki ottaa mailleen Etelä-Espoo spesifiä ratkaisua.
Kaiken lisäksi, ideakilpailussa Satamaradan kuiluun esitettiin koriskenttää, skeittausta ja graffitteja Keskustatunnelia odotellessa
Uskoisin, että keskustatunnelin varaukset säilyvät. Ei keskustatunnelia nyt vuosien suunnittelun jälkeen yhtäkkiä vain poisteta niin kuin sitä ei olisi koskaan ollutkaan. Keskustatunnelia kannattaa noin puolet Helsinkiläisistä ja valtuustossa on edelleen kannatusta.Jos keskustatunnelin varaus on poistumassa satamaradan kuilun osalta, sisääntuloreitin ongelma lienee ratkaistu.
Toinen seikka Tramwestin sopimattomuuteen kuiluun on se ettei Kiasman ja Musiikkitalon pihaa sekä Finlandiapuistoa ja kansalaistoria katkaista eristetyllä radalla, saati radalla laisinkaan. Tramwestin ainoa toteutumismahdollisuus on tunnelissa Vironniemellä. Ja tuollaisesta Elielinaukiolle päätyvästä linjasta ei ole kenellekään mitään hyötyä, kaikista vähiten se tukee pääkaupunkiseudun kokonaisvaltaista joukkoliikenneverkkoa. En usko, että Helsinki ottaa mailleen Etelä-Espoo spesifiä ratkaisua.
Kaiken lisäksi, ideakilpailussa Satamaradan kuiluun esitettiin koriskenttää, skeittausta ja graffitteja Keskustatunnelia odotellessa