Uusi tariffijärjestelmä

Kun matkakortin lataamisesta aletaan veloittaa niin voitaisiin samalla luopua koko HSL tukemisesta verovaroin. Käyttäjät maksaisivat itse koko palvelunsa ja se mitä käytetään nyt julkiseen liikenteeseen voitaisiin vaikka käyttää sote palveluiden parantamiseen
 
Sama mielipide myös täällä. Auttaiskohan asiaan valitus Kilpailu- ja kuluttajavirastoon tai kuluttajaviranomaisille?

Ei auta valittaminen, sillä lipunmyyjällä on ihan oikeasti oikeus veloittaa asiakkaalta se kulu, joka lipunmyyntioperaatiossa syntyy. Ja kun HSL ei maksa enää komissioita kellekään, niin jostainhan se kustannus on saatava.

Kannattaa siis käyttää lippuautomaatteja, vaikkakaan en ymmärrä, mikä siinä nettiostamisessa on niin vaikeaa ettei sitä saa aikaiseksi..
 
Kun matkakortin lataamisesta aletaan veloittaa niin voitaisiin samalla luopua koko HSL tukemisesta verovaroin.

Ylipäätään kaikki HSL:n toiminta vaikuttaa yksityisen ahneen yrityksen toiminnalta, ei missään nimessä kuntayhtymän. Kuten linjastot, hinnoittelu, lippuvalikoima, asukasvuorovaikuttaminen, kuntien kannanotot ja vastustus....
 
Mihinköhän perustuu se että esim R-kioskien palvelumaksu kerrotaan 1.1. Voisihan sen kertoa nyt.
 
Mihinköhän perustuu se että esim R-kioskien palvelumaksu kerrotaan 1.1. Voisihan sen kertoa nyt.

Kukaan ei halua avata peliä palveluhinnaston osalta? Jokainen odottaa loppuun saakka ja lyö sitten hinnat tiskiin, kun on pakko. Onkohan oletettavissa, että palvelumaksuissa tulee olemaan eroa ja syntyykö tässä jonkinlaista kilpailua?
 
HSL voisi sentään saada kauden verkkolaskutuksen matkakorttiin tai mahdollistaa kortin etälatauksen. Aikaisemmin minulla oli kymmenisen vuotta HSL:n suoraveloituslippu, jonka kausi meni joka kuukausi tililta. Ihan toimivaa. Jostain syystä suoraveloituslippua_ei järjestelmäuudistuksen yhteydessäpäivitetty e-laskuksi, kuten kaikki muut suoraveloitukset, vaan piti siirtyä takaisin lataamaan korttia. Kerran puoleen vuoteen tai kerran vuoteen olen ladannut korttia ärrällä.

HSL sovellusta en käytä, koska se ei toimi luotettavasti, kun HSL:n systeemi nurin niin usein.

Kuljet ilmeisen vähän, tai lataa useita satoja euroja kerralla, Itse töissä käyvänä 30-32 päivää lataavana vanhaa Seutua, nyt ABC, välillä arvoa 10€ - 20€ lisäksi, mut ei mulla ole rahaa ladata kerralla edes tuota puoltavuotta.

---------- Viestit yhdistetty klo 01:03 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 00:49 ----------

Pointtihan on siinä että vakiokäyttäjä matkustaessaan hyvissä ajoin ennen kauden loppumista lataa uuden kauden kun havaitsee ohikulkiessaan vapaan automaatin. Tarkoitin nimenomaan sitä uuden kauden varaamista vanhan ollessa vielä voimassa. Samaa mieltä siitä, että se nettilatus olisi nyt saatava pian. Kun se toimii, niin sitä voi kyllä kehua ilmastoteoksi.

Aijemmin työtön ollessani, olin silloinkin vakiokäyttäjä aina se seutu ( ABC ), mut aina ne rahat ei osunu kohdilleen sen kauden loppumisen kanssa. joskus oli parikin päivää kauden loppumisen jälkeen mentävä lataamaan se kortti lähimmälle ärrälle, koska täällä lähin asema jossa vain kertalippu-automaatti, senkään toimivuudesta ei mene aina takuuseen. Ollaan sentään Suomen toiseksi suurimmassa kaupungissa, kaupunki on ollut ties miten kauan yhteistariffi-järjestelmässä.

jonkun matkan saatoin tehdä ilman litteraa, tai tikettiä, varsinkin pois päin sieltä läheltä sulkija lihaksen ydintä. Siihen aikaan VR:n oma lippujärjestelmäkin oli halvempi ostaa lippu, kuin tämä kuntien yhteinen. Lähin monilippu automaatti on Morbyn asemalla, tai Kirkkonummella Keskustassa ( Masalassa ei myös ole kuin kertalippu-automaatti ), joilla voi sen lipun itse ladata automaatilla. Ei se lippukaan aina tule edes nyt vasta ladattua kuin sen 1 tai 2 ennen loppua, vaikka rahaa olisi se tehdä aijemminkin.

---------- Viestit yhdistetty klo 02:04 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 01:03 ----------

Ei auta valittaminen, sillä lipunmyyjällä on ihan oikeasti oikeus veloittaa asiakkaalta se kulu, joka lipunmyyntioperaatiossa syntyy. Ja kun HSL ei maksa enää komissioita kellekään, niin jostainhan se kustannus on saatava.

Kannattaa siis käyttää lippuautomaatteja, vaikkakaan en ymmärrä, mikä siinä nettiostamisessa on niin vaikeaa ettei sitä saa aikaiseksi..

Miksi siitä lippuautomaatin käyttämisestä ei peritä sitä maksua, se laite tarvitsee internet yhteyden ja sähköä. ja laitteiden jatkuvat huollot paikanpäällä, ne maksaa. Joku á 6 € per käytetty kerta lippuun lisää automaatilla ladatessa.
 
Lippujen lataajat ovat merkittävä asiakasryhmä R-kioskissa, usein ostavat samalla muutakin. Kaupallisesti ei olisi mielekästä periä lisämaksua matkakortista.

Tallinnan Ühiskaartin voi ladata verkossa (tosin kömpelöä), mutta meillä vaan kortin nettilataaminen siirtyy vuodesta toiseen erilaisilla verukkeilla. sitten kun se on mahdollista niin matkakorttiasiakkaiden lisäostokset jäävät R-kioskien myynnistä pois, eikä se ole pikkusumma.

Minä en kyllä koskaan osta mitään muuta. Miksi ostaisi niillä hinnoilla?
 
Miksi siitä lippuautomaatin käyttämisestä ei peritä sitä maksua, se laite tarvitsee internet yhteyden ja sähköä. ja laitteiden jatkuvat huollot paikanpäällä, ne maksaa. Joku á 6 € per käytetty kerta lippuun lisää automaatilla ladatessa.

Veloitetaan siitäkin, se on HSL:lle kustannus ja maksat sen lipun hinnassa.
 
R-kioskeille ja muille latauspaikoille yksi myyntivaltti voisi olla jättää myyntipalkkio perimättä jos samalla ostaa x eurolla muutakin.
 
R-kioskin palvelumaksut löytyy nyt ärrän nettisivuilta. Kausilippu: 3,5% lipun hinnasta. Arvolippu: 1€/kpl. Ainakaan viiden euron arvon latausta ei kannata enää ärrällä kortille tehdä.
 
Helsingin kaupunkiympäristölautakunta haluaa HSL:n selvittävän, mitä yhden vyöhykkeen liput tulisivat maksamaan ja mitä vaikutuksia niillä olisi liikenteeseen.

Helsingin Sanomat 21.01.2020 Poliitikot vaativat takaisin halpaa HSL-lippua Helsingin kantakaupunkiin

Sen päivän kun näkis että Höseli nöyrtyy. Jos pakotetaan, niin lopputulos on jotain "AB 2,80 € ja A 2,70 €". Niiltä loppuis rahat kesken jos ei pakotettais helsinkiläisiä rahoittamaan peltobusseja.
 
Takaisin
Ylös