Tänään viimeksi joukkoliikennelautakunnan kokouksessa varikosta puhuttiin ja kävi varsin selväksi, että kaavoituksellisesti maan päälle ei varikkoa pystytä lähelle (tai edes kauas) tekemään ja kalliotiloista Vallila on ainoa vapaa (Kaupsun mukaan). Koskelan laajennuksen ja Vallilan kalliovarikon rakennuskustannusten ero on n. 200 000 - 300 000, mutta suurin ero tulee tosiaan siitä pidemmästä suhailusta. Ja siitä, että onko mitään järkeä käyttää paremmin ihmisille hyödynnettävissä olevaa maa-aluetta Koskelassa varikon maanpäälliselle laajentamiselle? Jos varikko olisi jossain selkeästi kauempana, kuljettajakustannukset luonnollisesti nousisivat kun kavereiden työvuorosta iso osa menisi Helsingin läpi huristeluun.
Mistä olet saanut tämän arvion rakennuskustannusten erosta? Kuulostaa melkoisen erikoiselta, kun Vallilan varikon hinta-arvioksi on sanottu jotakin 60-100 miljoonan väliltä... Koskelan varikon laajentaminen (tilaa lisää noin 50 raitiovaunulle...) ei käsittääkseni voi tulla maksamaan näin paljon.
Itselleni ei mene kertakaikkiaan jakeluun miksi tällaisen tonttipulakeskustelun keskellä kenellekään tulee edes mieleen käyttää maanpäällistä tilaa varikkotoiminnoille.
Hmmm... Tullaanpa räjäyttämään tämä kyseinen kalliovarikko asuntosi alle Käpylään, niin ymmärrät, miksi. Räjäytystyö kestää kolmisen vuotta, minkä jälkeen raitiovaunujen pahin liikenneruuhka ajoittuu kello 23-02 ja 05-07 välille ja ruuhka on suoraan ikkunasi alla.
Se on kovin helppo suunnitella näitä uusia asuntoja Koskelaan entisen varikon alueelle, kun viedään Vallillassa ja Hermannissa asuvilta ensin kirjaimellisesti asunnot alta. Kunnallisvaltuutetun (joukkoliikennelautakunnan jäsenen) soisi ensin kuuntelevan alueen asukkaiden mielipiteitä, ennen kun kertoo asiasta ehdottoman näkemyksensä...
Suurkiitos vaan, toivottavasti minä (ja loput 10 000 vallilalaista-hermannilaista) löydän kuntavaaleissa ehdokkaan, joka ei suhtaudu hankkeeseen yhtä sinisilmäisesti.
ps. Tätä hanketta tulemme vastustamaan niin kauan kuin mahdollista.
Viimeksi muokannut moderaattori: