Onhan siellä tosiaan Annalan kenttä. Ei näytä olevan kovassa käytössä.Pöyristyneenä veronmaksajana ihmettelen sitä, miten HKL vedättää tässä asiassa. Se esittää asian olevan kiireellinen, vaikka HKL on laiminlyönyt jo vuosia Koskelan varikon kehittämisen. Koskela on totaalisessa vajaakäytössä ja osa siitä on vuokrattu harrastusmoottoriurheiluradaksi.
Esitetyt lisävaunut mahtuvat loistavasti Koskelaan. Se on kaavoituksellisesti heti rakentamiskelpoinen varikkoalue, jossa on jo olemassa hyvä osa tarvittavista rakennuksista. Korjaushalli voisi hyvin toimia edelleen Vallilan nykyisissä tiloissa - tosin sillekin löytyisi tilat Koskelasta.
Tähänkö pitäisi nyt upottaa joukkoliikenteen kehittämiseen tarkoitettuja resursseja?
Koskelan ylähalli on Helsingin Bussiliikenteen, ei HKL-Raitioliikenteen halli. Ja Helb lienee vuokrannut tiloja muille? Hallintoasiat lienevät järjesteltävissä.
Mutta:
Bussit sitten johonkin muualle.
Kestävätkö ylähallin rakenteet raitiovaunuja.
Voi olla aika haastavaa tehdä kaksoisraide Valtimontielle.