Tänään viimeksi joukkoliikennelautakunnan kokouksessa varikosta puhuttiin ja kävi varsin selväksi, että kaavoituksellisesti maan päälle ei varikkoa pystytä lähelle (tai edes kauas) tekemään ja kalliotiloista Vallila on ainoa vapaa (Kaupsun mukaan). Koskelan laajennuksen ja Vallilan kalliovarikon rakennuskustannusten ero on n. 200 000 - 300 000, mutta suurin ero tulee tosiaan siitä pidemmästä suhailusta. Ja siitä, että onko mitään järkeä käyttää paremmin ihmisille hyödynnettävissä olevaa maa-aluetta Koskelassa varikon maanpäälliselle laajentamiselle? Jos varikko olisi jossain selkeästi kauempana, kuljettajakustannukset luonnollisesti nousisivat kun kavereiden työvuorosta iso osa menisi Helsingin läpi huristeluun.
Itselleni ei mene kertakaikkiaan jakeluun miksi tällaisen tonttipulakeskustelun keskellä kenellekään tulee edes mieleen käyttää maanpäällistä tilaa varikkotoiminnoille.