- Liittynyt
- 8 Lokakuu 2017
- Viestit
- 518
Tottakai on päättänyt. Jos on katsottu, että vanha varikko tulee tyhjentää niin yleensä silloin käytöstä poistetut vaunut on järkevä (taloudellisesti) poistaa käytöstä. Eiköhän tähän kalusto- ja liikennöintiosasto vastaa.Kaupuniliikenne on päättänyt romuttaa vaunut. Kaikki, jotka väittävät muuta valehtelevat.
Onko jossain määrätty Kaupunkiliikenteelle tehtävää säilyttää tuottamattomia vaunuja? Ei voi olla kannattavaa toimintaa. Jos vaunut ovat niin tärkeitä, niin pitäisi olla valmis maksamaan niiden säilyttämisestä. Suurintaosaa ei hallin perällä pölyyntyvä kalusto kiinnosta yhtään, koska ei ole edes tietoinen niiden olemassa olosta. Eikä niitä edes juuri näe vaikka niistä tietäisikin.
Valtiokin säästää kaikesta, miksi kaupunkiliikenteen pitäisi maksaa kannattamattomien vaunujen säilytyksestä? Tämä kuuluisi ehdottomasti jollekin museovirastolle tai jollekin muulle. Harvalla linja-autoyritykselläkään on vanhoja linja-autoja lahoamassa varikolla.
En ole ainakaan kuullut, että Kaupunkiliikenteelle maksettaisiin jotain noiden vaunujen säilytyksestä. En silti kannata vaunujen romutusta, mutta jonkun pitäisi maksaa vaunujen pidosta. KLOY on yritys, ei hyväntekeväisyysjärjestö
Viesti yhdistetty automaattisesti:
Nyt Spårakoffinkin kohtalosta puhutaan:
Punainen Koff-ratikka vaarassa kadota Helsingin katukuvasta
Kantakaupungin raitiotieverkon jännitettä nostetaan ensi vuonna. Jotta 1950-luvun vaunu Spårakoff voisi jatkaa, se vaatisi ison remontin. Helsingin Uutiset kysyi Sinebrychoffilta, missä mennään.
www.helsinginuutiset.fi
Edes säännöllisesti liikkuvaan kaluston kunnostukseen ei välttämättä löydy rahoja. "Satoja tuhansia" mainitaan hinnaksi. Mistäköhän saadaan rahat, tuskin tuoppien myynnistä löytyy tarpeeksi?
Viimeksi muokattu: