Kirjaimistoa olisi syytä rempata, jos tosiaan tavoitteena on, että järjestelmä olisi koko maassa yhtenäinen.
Helsingistä:
E1 ja E2 Espoon ja U1 ja U2 Kirkkonummen linjoille, kakkoset sellaisia, jotka jättävät asemia väliinkin. Raaseporiin ja mahdollisesti osalla vuoroista Hankoon jatkavalle S.
A1 ja A2 Kehäradalle.
J Järvenpäähän, H Hämeenlinnaan ja Tampereen kautta Nokialle, R Riihimäen kautta Lahteen ja L oikorataa Lahteen.
Ja muualla:
N Orivedeltä Nokialle, O Nokialta Orivedelle, H Nokialta Tampereen kautta ainakin Hämeenlinnaan.
K Lahdesta Kouvolaan ja Kotkaan, M Kouvolasta Mikkeliin, I Kouvolasta Imatralle.
B Oulusta Raaheen, C Oulusta Kajaaniin, G Oulusta Kemin kautta Haaparannalle, Y Kokkolasta Ylivieskan kautta Iisalmeen.
Turun seudun sekä Savo-Karjalan linjoilla ei ehkä kirjaintunnuksia tarvita, koska samoille seuduille ei useampia linjoja varmaan tule -tai jos tuleekin, ne kulkevat sen verran kaukana toisistaan, että erilliset tunnukset enemmän sekoittaisivat kuin selventäisivät matkustajien ajatuksenjuoksua. Tosin esittämäni malli Tampereen tyyliin voisi toimia Turussakin: U Uuteenkaupunkiin, N Naantaliin, L Loimaalle ja P Paimioon tai S Saloon riippumatta siitä, mistä ollaan tulossa. Samoin idempänä: J Joensuuhun, P Pieksämäelle ja K Kuopioon sekä S Savonlinnaan.