vristo
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 4,136
Epäilemättä olet oikessakin ja minunkin nuoruudessani ja vielä alalle tullessani "sininen bussi" oli laitostumisen "ruumiillistuma" ja sellainen suojatyöpaikka, jossa äksyt, vanhat sekä hieman sadistiset kuljettajajermut, jotka eivät olleet päässeet armeijaan kapiaiseksi toteuttivat mielihalujaan. Mistään palvelusta ei ollut puhettakaan. Tällainen mielikuva poistui minultakin vain koska itse työskentelin HKL:n sinisissä toisten periaatteiden mukaisesti ja onneksi moni muu kolleeganikin.Mikäli ei tuoda ilmoille mitään uutta, niin millä ihmeellä vristo meinaat kitkeä sen kaiken negatiivisen mielikuvan, mikä "sinisiin busseihin" liittyy? Sininen bussi on varmasti kaikkein huonoin houkutusväline keski-ikäiselle autoilijalle. Siihen yhdistyy hitaus, epämukavuus ja palveluhaluttomuus.
Silti "sininen bussi" on tällaiselle keski-ikäiselle autoilijallekin se helsinkiläinen bussi, jota hän saattaa inhota, mutta silti salaa rakastaakin. Onhan kyse hänenkin identiteetistään Suomen pääkaupungin asukkaana. Mutta on varmastikin kova työ saada tällainen henkilö ilmastoidunsa ja rakkaan autonsa ratista yleiseen kulkuneuvoon ja, aivan kuten nimimerkki ess:kin totesi, epäilen suuresti bussin värin vaikuttavan siihen. Ei ainakaan se värien sekamelska, joka YTV-alueen liikenteessä vallitsee, helpota yhtään asiaan. Tänä aamuna tuli HT:n eli Köpiksen värinen "tanskandoggi" pysäkille, huomenna TLO-värinen Citaro ja loppuviikosta Espoon Auton vihreä tai peräti HKL-Bussiliikenne-värinen bussi samalla linjalla. Ota siitä nyt sitten selvää...
Mikä Tampereen virhe? Kertokaas nyt asiasta tietämättömälle.Ja missään tapauksessa Tampereen virheitä ei kannata muualla toistaa.