- Liittynyt
- 7 Maaliskuu 2009
- Viestit
- 1,500
h45 Malminkartanossa
Yöllä jaksaa vielä vähemmän etsiä oikeaa bussivuoroa, juna on helppo ja nopea ja M-junaan vaihdetaan monista busseista yölläkin. Lisäksi tuleva Kehärata kuitenkin tulee kulkemaan pitkälle yöhön, joten on rakennettava radan alueita liityntää ajatellen. Kehärataa voisi ajaa 10 min välein jopa 24 asti, sillä sille on laskettu aika suuret matkustajamäärät ja ajetaan ruuhkassa, oliko se nyt 3 yksikön sm5:ttä voimin. Yölläkin voitaneen ajaa 10 min välein yhdellä yksiköllä. Ainainen 10 min väli taas lisää matkustajamääriä ja bussivuorot olisi helppo tahdistaa.
Ja kyllä, Kehäradan liityntälinjojen kehittämisestä voisi kehkeytyä aivan oma viestiketjunsakin, vaikkakin yhdistetty 71+45 onkin Kumpulan kampuksen yhteys.
Juna voisi kulkea 22.00. Tarkoitatko että siihen asti? En suosittele tälläistä matkustusmukavuuden heikentämistä, itse nimittäin viimeksi matkustin M-junalla 22.30 ja matkustajia riitti 20 min välein kulkevaan junaan; Pasilassa oli jo saman verran kuin missä tahansa keskipäivän junavuorossa.Tuo olisi hyvä jos h45 kulkisi edes 10min välein aamuisin ja päivisin. Illalla voisi kulkea 20min tai harvemmin ja juna voisi kulkea klo 22.00 ja lisättäisiin h39 ja h45:lle ilta ajoa jolloin voitaisiin jättää 39A pois ja sitten yöllä kulkisi 01N
Yöllä jaksaa vielä vähemmän etsiä oikeaa bussivuoroa, juna on helppo ja nopea ja M-junaan vaihdetaan monista busseista yölläkin. Lisäksi tuleva Kehärata kuitenkin tulee kulkemaan pitkälle yöhön, joten on rakennettava radan alueita liityntää ajatellen. Kehärataa voisi ajaa 10 min välein jopa 24 asti, sillä sille on laskettu aika suuret matkustajamäärät ja ajetaan ruuhkassa, oliko se nyt 3 yksikön sm5:ttä voimin. Yölläkin voitaneen ajaa 10 min välein yhdellä yksiköllä. Ainainen 10 min väli taas lisää matkustajamääriä ja bussivuorot olisi helppo tahdistaa.
Ja kyllä, Kehäradan liityntälinjojen kehittämisestä voisi kehkeytyä aivan oma viestiketjunsakin, vaikkakin yhdistetty 71+45 onkin Kumpulan kampuksen yhteys.