- Liittynyt
- 30 Toukokuu 2024
- Viestit
- 149
Itse olen tuon kiihtyvyyden myös kokenut täydessä 54 yutong e15:sa ja se on kaikkea muuta kuin matkustajamukavuutta. Saa kiihdyttäessä pitää lujaa kiinni kun voimansiirto puttuu välistä niin bussi nytkähtelee liikkeelle ja jarruttaessa myös hirveää nytkähtelyä, no toisaalta diesel bussikin jarruttaessa nykii. Mutta silti olen edelleen diesel bussien kannalla olkoon ne sitten kuinka saastuttavia. Nillä matkustaminen on huolimatta ollut mukavinta ja tunnelmallisinta.Eiköhän melko varmasti ole. Toki moottorinkin täytyy olla tehokkaampi kun autolla akkujen takia niin paljon enemmän painoa. Scania Suburban 6x2 Vs Yutong E15 on kyllä aivan sairas ero kiihtyvyydessä kun Scanian kiihtyyvyys tuntuu "samalta kuin itsellä kolmen tunnin yöunien jälkeen". Parhaiten olen itse (sähkö)dösien kiihtyvyyden tuntenut Nikkilä-Korson ramppi-välillä kun nopeusrajoitus käytännössä koko matkan 80km/h ja kyllä se vaan nopeasti pysäkiltä lähtee