Laiturioviin on nyt löydetty ratkaisu. Ovien sisäpuolelle asennettava tuntoreuna joka pysäyttää junan jos ihminen on jäämässä laituriovien väliin. Nyt HKL ja Siemens kiistelevät tarvittavien lisäosien kustannuksista. HKL:n mielestä ratkaisusta ei saa tulla heille lisää maksettavaa koska laituriovet kuuluvat automaattijärjestelmään. Siemens on kuitenkin toista mieltä ja esittää lisäkustannuksia. Tämäkin asia tulee ratkaistavaksi välimiesoikeudessa. Lahdenranta ei suostu kommentoimaan älytekniikkaan tarvittavia summia vedoten neuvottelujen keskeneräisyyteen Siemensin kanssa.
Jos lisäosia ei päästä tilaamaan pikaisesti, uhkaa automaattimetron käyttöönotto viivästyä entisestään vuoden 2016 syksystä.
Lähde: Yle Helsinki
Miten on mahdollista että nyt vasta keksitään kyseinen tuntoreuna joka on jo ollut käytössä kymmeniä vuosia Metrojen ja ratikoiden ovissa? Tuntuu siltä että pyörä on keksitty uudelleen ja varsin kallis sellainen!
Jos lisäosia ei päästä tilaamaan pikaisesti, uhkaa automaattimetron käyttöönotto viivästyä entisestään vuoden 2016 syksystä.
Lähde: Yle Helsinki
Miten on mahdollista että nyt vasta keksitään kyseinen tuntoreuna joka on jo ollut käytössä kymmeniä vuosia Metrojen ja ratikoiden ovissa? Tuntuu siltä että pyörä on keksitty uudelleen ja varsin kallis sellainen!