Automaattinen metro

Tänään tosiaan ainakin itse näin tämän kokoonpanon ensimmäistä kertaa sitten viime vuoden.
Ehkä tämä oli suunniteltu juttu. Protojuna pantiin ajoon, jotta julkaistun tiedotteen mahdollisesti aiheuttamaan kysymykseen siitä, toimiiko protojuna, voidaan vastata, että oli tänään ajossa. Jättämällä mainitsematta, kauanko on ollut poissa ajosta. Ja pölyn hälvennyttyä juna voidaan vetää takaisin varikolle parin päivän päästä.

Hyh, kun olin ilkeä! :(

Antero
 
Ehkä tämä oli suunniteltu juttu. Protojuna pantiin ajoon, jotta julkaistun tiedotteen mahdollisesti aiheuttamaan kysymykseen siitä, toimiiko protojuna, voidaan vastata, että oli tänään ajossa. Jättämällä mainitsematta, kauanko on ollut poissa ajosta. Ja pölyn hälvennyttyä juna voidaan vetää takaisin varikolle parin päivän päästä.

Hyh, kun olin ilkeä! :(

Antero

No joo, nyt kun ajattelee, niin on kyllä vähän liian hyvä sattuma. Pitää tarkkailla, näkyykö vielä.
 
Kyllä projekti alkaa hiljalleen näyttää aika hämärältä. Aiemmin on kuultu kommentteja siitä, että laituriovet ovat välttämättömiä Länsimetrossa juuri paloturvallisuussyistä. Nyt kuitenkin yhtäkkiä selviää, että ilmankin niitä voidaan elää. Jos nyt ei voida tehdä parinkymmenen miljoonan euron säästöä ja jättää laituriovia kokonaan pois, ihmettelen.
 
Kyllä projekti alkaa hiljalleen näyttää aika hämärältä. Aiemmin on kuultu kommentteja siitä, että laituriovet ovat välttämättömiä Länsimetrossa juuri paloturvallisuussyistä. Nyt kuitenkin yhtäkkiä selviää, että ilmankin niitä voidaan elää. Jos nyt ei voida tehdä parinkymmenen miljoonan euron säästöä ja jättää laituriovia kokonaan pois, ihmettelen.

Eli kohta selviää, että lyhyet laiturit ovat suuri virhe, kun vuoroväli pettää.
 
Tuli vielä mieleen, että tietääkö Juhanahi tai kukaan muu HKL:n palkkalistoilla oleva, että onko Siemensille oikeasti luovutettu lisää M100-junia varusteltavaksi vai onko hesarin artikkeliin lipsunut virhe? Artikkeli antoi sellaisen kuvan, että sarja-asennukset ovat nyt alkaneet mutta se kyllä kuulostaa hieman oudolta.
 
Tuli vielä mieleen, että tietääkö Juhanahi tai kukaan muu HKL:n palkkalistoilla oleva, että onko Siemensille oikeasti luovutettu lisää M100-junia varusteltavaksi vai onko hesarin artikkeliin lipsunut virhe?

En ole HKL:n palkkalistoilla, mutta HKL:n johtokunnan ensi viikon automaattimetron tilannekatsauksessa lukee: "6.11.2014 on luovutettu yksi juna sarja-asennuksia varten."
 
Käsittääkseni normaalissa kuljettaja-ajossa.
Perinteisellä käsinajolla mennään juu. Sekä junan että radan automaattiajolaitteet ovat tällä haavaa vielä pois päältä, mutta tekninen valmius niiden päällekytkemiseen esim yötestejä varten on olemassa.
 
Perinteisellä käsinajolla mennään juu. Sekä junan että radan automaattiajolaitteet ovat tällä haavaa vielä pois päältä, mutta tekninen valmius niiden päällekytkemiseen esim yötestejä varten on olemassa.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita että automaattijärjestelmä olisi mitenkään valmis tai toimiva kokonaisuus.
 
Takaisin
Ylös