Tuossa näyttää taas kilpailutussäännökset ja aikataulu hyppäävän pahasti silmille. Sopimuksen purkamisella ei voi uhata, koska uusi tarjouskilpailu veisi vuosia ennen kuin todella päästäisiin töihin. Ja kyseessä ei kuitenkaan ole Siemensille niin iso kauppa, että purkautuminen todella tuntuisi.
Toisaalta Siemens tuntee parhaiten nykysysteemin ja on johtavia järjestelmätoimittajia. Eli sopimuksen purkaminen ja uusi tarjouskilpailu ei ehkä johtaisi sen parempaan tai halvempaan tulokseen, aikaa vaan kuluisi ja epävarmuus kasvaisi. Oikeusteitse tai sopimalla olisi toki mahdollista saada mahdollisesti korvauksia siitä, ettei alkuperäinen sopimus toteutunutkaan.
Olennaisin muutos sopimuksessa taitaa olla, että Siemens ei enää ota mitään vastuuta vanhan metrojunakaluston toimivuudesta, vaan se on HKL:n murhe.
Toisaalta Siemens tuntee parhaiten nykysysteemin ja on johtavia järjestelmätoimittajia. Eli sopimuksen purkaminen ja uusi tarjouskilpailu ei ehkä johtaisi sen parempaan tai halvempaan tulokseen, aikaa vaan kuluisi ja epävarmuus kasvaisi. Oikeusteitse tai sopimalla olisi toki mahdollista saada mahdollisesti korvauksia siitä, ettei alkuperäinen sopimus toteutunutkaan.
Olennaisin muutos sopimuksessa taitaa olla, että Siemens ei enää ota mitään vastuuta vanhan metrojunakaluston toimivuudesta, vaan se on HKL:n murhe.