- Liittynyt
- 24 Lokakuu 2007
- Viestit
- 2,238
Ai nyt pitäisikin kaupunkirakenteessa ottaa huomioon, mikä palvelee mukamas paremmin joukkoliikenteen tarpeita. Ei taida sopia sun muihin "mikään ei saa muuttua" -kaupunkisuunnittelukantoihin.
Yhtä hyvin minäkin voisin sanoa, että Helsingin rakennusvimmassa jokainen tyhjä tila pitää täyttää. Haluatko leimata meidät kaikki valittajiksi, jotka emme näe massiivista rakentamista tarpeellisena Elielinaukiolle, Marian sairaala-alueelle, Lapinlahden sairaala-alueelle, Nordenskiöldinkatun varteen , Hietalahteen jne ?
Lähes kaikki Elielin busseista tulevat alueilta, joita palvelee myös lähijunat, jotka päättyvät samaan paikkaa. Näiden linjojen tarkoitus on tarjota yhteys Mannerheimintien varteen, eli niiden päätepysäkiksi sopii paremmin Kamppi, vaikka Elielinaukiolle ei tehtäisi mitään.
Mitä Elielinaukiolle tulevaa linjaa palvelee myös lähijuna yhtä kattavasti, kun otetaan koko reitti ja pysäkit huomioon ? Itse käytän 300-alkuisia linjoja paljon, suora saavutettavuus ydinkeskustaan joukkoliikenteellä on merkityksellinen seikka. Kamppiin vieminen ei ole enää sitten sama asia.
Jos jotkin linjat eivät mahdu tai muuten sovi sinne, lopuille voidaan järjestää paikka Kampista maan päältä, kuten 40:lle on ehdotettu nivelbussien takia, Asema-aukiolta ja/tai jättää pysäkkipari Sanomatalon ja Holiday Innin väliin, bussit saadaan kääntymään nykyisen aukion kulmassa, jos pari puulaatikkoa poistetaan.
muokkaus; ja muutenkin tämä rakentaminen ei sulje pois mahdollisuutta pitää terminaali pohjakerroksessa, jos se nähdään tarpeelliseksi, vaikka minun mielestä se ei sitä ole.
Jos keskustelu on avointa ja edes alkeellista kunnallista demokratiaa kunnioittava, niin tässä vaiheessa pitää sanoa selvästi ääneen, että rakentamatta jättäminen on yksi oleellinen vaihtoehto.
Siellä on positiivisia Hesarinkin kommenteissa. Suhteet on tietenkin eri, kun kaupunkisuunnitteluun tympääntyneet kerääntyvät sinne purkamaan turhautumistaan. Kruuhuhakaan johtavaa Hakaniemensiltaa käsittelevän artikkelinkin kommentit olivat täynnä Kruunusilloista valittavia.
Arkkitehtien, kaupunkisuunnittelijoiden sekä muiden alan asiantuntijoiden ja lisäksi meidän kaupunkilaisten tuomio on aika selvä. Kannattaako sitä totuutta muuksi lähteä vänkäämään ?
---------- Viestit yhdistetty klo 21:11 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:32 ----------
HS: Kilpailun ensimmäisen vaiheen jälkeen Helsingin Kerro kantasi -palveluun tuli yli 5 600 kommenttia, joista valtaosa tuomitsi rakennushankkeen liian suureksi. Myös kilpailun tuomaristoon kuuluva Helsingin entinen kaupunkiympäristön toimialajohtaja Mikko Aho on todennut, etteivät ehdotukset olleet hyviä.
Lue lisää: Elielinaukion suunnitelmiin jätettiin ennätykselliset 5600 kansalais*kommenttia, eivätkä ne ole kehuvia – ”Jokainen kommentti luetaan”, lupaa kaupunki
Eiköhän tuo valtaosa ole lähempänä 100 kuin 50%
Viimeksi muokattu: