- Liittynyt
- 25 Lokakuu 2017
- Viestit
- 602
Miten tuolla muuten kulkureitit laitureille, kun vanhat reitit purettiin? Onko tasoristeys vai joku uusi kietoreitti?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Miten tuolla muuten kulkureitit laitureille, kun vanhat reitit purettiin? Onko tasoristeys vai joku uusi kietoreitti?
Ykkösraiteen junille mennään tosiaan laituripolun kautta. Ylikäytävä sijaitsee aseman itäpäässä.Miten tuolla muuten kulkureitit laitureille, kun vanhat reitit purettiin? Onko tasoristeys vai joku uusi kietoreitti?
Noinhan se menee. E on edelleen tauolla, muut kulkevat, ja U:t tosiaan ilman harvennuksia.Taas vähän sekava tiedote. Eli ilmeisesti 60 min vv muuttuu 30 minuuttiin mutta E on edelleen peruttu?
Ei mitään. Menin matkustaa raiteilla 2 väärässä suunnassa, mutta testaukset olivat ilmeisesti valmistunut aamuna, niin junani käytin vain raide 1.Juliassa U-juna on merkitty kulkemaan ykköslaitureilta LPV–KLH-välillä kohti Kirkkonummea ja kakkoslaitureilta kohti Helsinkiä. Mikäköhän nyt rajoittaa kapasiteettia?
Todennäköisesti, kyllä. Voi olla myös, että kapasiteetti oli peruttu Fintrafficin kanssa ja VR:lle ei voi palauta.Vai onko rata kunnossa, mutta kuljettajien työvuoroja peruttu sen verran, ettei E-junaa voi vielä ajaa?
Juttu on maksumuurin takana, joku tilauksen omaava voisi referoida oleellisen. Tapahtuvatko vaaratilanteet laituripolulla vai muualla?Radan yli ja junan editse kulkevat ihmiset aiheuttavat vaaratilanteita Kauniaisten asemalla. Espoon kaupunkiradan rakennustyöt ovat tuoneet poikkeusjärjestelyjä asemalla kulkemiseen, mutta ihmisten piittaamattomuus huolettaa urakoitsijaa.
Muutoksia Kaupunkiradan-aikatauluun
Vain vuoden myöhästymisessä on siis edelleen ehtona, että Espoo tai Kirkkonummi osoittaa sijainnin tulevalle varikolle.Espoon kaupunkiradan rakentamistyöt ovat olleet käynnissä yhtä urakkaa lukuun ottamatta vuoden 2024 alusta lähtien. Espoon keskuksen ja Kauklahden välisen rataosuuden rakentamistöitä ei ole päästy aloittamaan valtion rahoitukseen liittyvän ehdollisuuden vuoksi. Viivästymisellä on vaikutusta hankkeen kokonaisaikatauluun ja koko hankkeen valmistuminen siirtyy arviolta yhdellä vuodella. Leppävaaran ja Espoon keskuksen välinen osuus hankkeesta valmistuu alkuperäisen aikataulun mukaisesti vuoden 2028 loppuun mennessä.
…
Espoon keskuksen ja Kauklahden välisen osuuden rakentamistyöt oli alun perin tarkoitus teettää helmikuussa 2024 käynnistyväksi suunnitellussa urakassa alueurakka 4 (Espoo–Kauklahti). Espoon kaupunkirata -hankkeelle myönnetyn rahoituksen käytettävyyteen liittyy kuitenkin valtion puolelta asetettu ehto rantaradan lähijunaliikenteen varikon sijainnin ja kaavoituksen käynnistämiseen liittyen. Toistaiseksi ehdon ei ole voitu todeta täyttyneen riittävällä tavalla, jotta Espoo–Kauklahti-urakan työt olisi voitu aloittaa.
Näin ymmärtääkseni kerrotaan tuossa päivityksessä.Voisivatko ne silti ottaa 2028 käyttöön osuuden Leppävaara-Espoo kokonaisuudessan?
Yksi mahdollinen ongelma tuon kanssa on Espoo–Kauklahti-rakennustyöt, jotka saattavat estää vaihdeyhteyden käytön Espoon aseman länsipuolella. Toinen ongelma on häiriöherkkyys. Vaikka kapasiteetti riittäisi, voi olla, että HSL haluaa jatkaa nykyisen kaltaisella perustarjonnalla* ennen kuin kaupunkirata valmistuu Kauklahteen asti. Silloin ei myöskään pitäisi suunnitella uudelleen U-junan asemien liityntälinjojen aikatauluja, kun vuorovälit pysyvät samoina.Väliä Espoo-Kauklahti ei oikeastaan tarvita ilman Länsirataa Espoo-Lohja-Salo. E-junat mahtuvat 2-raiteiselle osuudelle tuolle välille jos ei nopeampien junien määrää lisätä.
Kapasiteetin puolesta sille ei periaatteessa pitäisi olla mitään tarvetta ennen kuin kaupunkiratojen vuoroväli tihenee nykyisestä, Lentoradan rakentaminen alkaa tai uudet Sm8(?)-junat saapuvat. Jo alkuvaiheessakin se tosin toisi jonkin verran säästöjä liikennöintikustannuksiin, kun aamun vuorovälin tihennys ja illan vuorovälin harvennus voidaan tehdä laitakaupungin päässä.Liikenne tuskin kasvaa muutenkaan niin paljon että uutta varikkoa tarvitaan heti.