- Liittynyt
- 24 Syyskuu 2005
- Viestit
- 2,703
Ikäviä paikkoja busseille:
-väli Rautatientori-Sörnäinen: paljon joutuu lainailemaan viereisiä kaistoja ja kaistat ovat kapeita
-Itäväylän keskustan pää aamuruuhkassa Pasilan suuntaan: autojonot pitkät Junatielle, harrastettava kiilaamista
-Reijolankadulta Tukholmankadulle mentäessä aamuruuhkassa vastaava juttu, pitkät jonot kääntyviä autoja
-liian pienet liikenneympyrät etenkin telibussilla
-vilkkaat risteykset ilman valoja ja vasemmalle kääntymiset ruuhka-aikaan
-liian tiukat kaistamitoitukset, ongelmia ruuhka-aikaan henkilöautojen tunkiessa joka paikkaan: esimerkiksi Hakamäentie-Vihdintie -risteys
-Kampin kaikille tuttu sumppu Kampintorilla
-Topeliuksenkadun ja Haartmaninkadun risteys keskustaan päin: hitaat valot etenkin Topeliuksenkadulta tuleville, kun Haartmaninkadulta tuleville linjoille 14 ja 18 annetaan etuudet
-liian lähellä risteystä olevat pysäkit, joissa pysäkki oikealla vähän ennen risteystä ja risteyksestä kääntyminen vasemmalle, lähinnä ruuhka-aikaan ongelma
-yhteiset bussien ja ratikoiden pysäkit, joissa turhan kapeata kahden bussin kohdata
-Rautatientori ja Elielinaukio: liikaa busseja, liian vähän odotustilaa lähtölaituriin ajamista odottaville busseille ja esim. wc-tauon pitäville kuljettajille
Tässähän on yleistä, että bussinkuljettajat ajavat suoraan sillä henkilöautojen kaistalla ja kun bussikaistalla ei kulje busseja, niin tila rittää hyvin. Tässä on vain se, että kun joku kerta sattuu se bussinkuljettaja tai joku henkilöautoilija sille bussikaistalle, niin voi rytistä, jos ei ole tarkkavainen.
Positiivisista asiosita tule mieleeni, että Kampin joukkoliikennekaistan käyttöä oli vahtimassa yksi päivä jopa poliisi Tennispalatsin nurkilla! Kaistalle ajaneet pahaa-aavistamattomat autoilijat pysäytettiin kaistan lopussa ja otettiin tien sivuun. Tällaista lisää!
-väli Rautatientori-Sörnäinen: paljon joutuu lainailemaan viereisiä kaistoja ja kaistat ovat kapeita
-Itäväylän keskustan pää aamuruuhkassa Pasilan suuntaan: autojonot pitkät Junatielle, harrastettava kiilaamista
-Reijolankadulta Tukholmankadulle mentäessä aamuruuhkassa vastaava juttu, pitkät jonot kääntyviä autoja
-liian pienet liikenneympyrät etenkin telibussilla
-vilkkaat risteykset ilman valoja ja vasemmalle kääntymiset ruuhka-aikaan
-liian tiukat kaistamitoitukset, ongelmia ruuhka-aikaan henkilöautojen tunkiessa joka paikkaan: esimerkiksi Hakamäentie-Vihdintie -risteys
-Kampin kaikille tuttu sumppu Kampintorilla
-Topeliuksenkadun ja Haartmaninkadun risteys keskustaan päin: hitaat valot etenkin Topeliuksenkadulta tuleville, kun Haartmaninkadulta tuleville linjoille 14 ja 18 annetaan etuudet
-liian lähellä risteystä olevat pysäkit, joissa pysäkki oikealla vähän ennen risteystä ja risteyksestä kääntyminen vasemmalle, lähinnä ruuhka-aikaan ongelma
-yhteiset bussien ja ratikoiden pysäkit, joissa turhan kapeata kahden bussin kohdata
-Rautatientori ja Elielinaukio: liikaa busseja, liian vähän odotustilaa lähtölaituriin ajamista odottaville busseille ja esim. wc-tauon pitäville kuljettajille
Ahtaita paikkoja löytyy esim. Töölöstä Runeberginkadulta käännyttäessä Topeliuksenkadulle (Töölöntori). Liikenneympyrästä lähtee kaksi kaistaa Topeliuksenkadulle (oikean puoleinen bussikaista joka jatkuu pysäkille), mutta käännös Topeliuksenkadulle on niin tiukka ettei siitä mahdu bussi ja henkilöauto rinnakkain, vaan käytännössä työnnetään bussin keula kahden henkilöauton väliin , joka toki aiheuttaa punaista henkilöauton kuljettajassa koska tämä luulee bussinkuljettajan kiilaavan hänet. Todellisuudessa bussi ajaa heti risteyksen jälkeiselle pysäkille omalla kaistallaan..
Tässähän on yleistä, että bussinkuljettajat ajavat suoraan sillä henkilöautojen kaistalla ja kun bussikaistalla ei kulje busseja, niin tila rittää hyvin. Tässä on vain se, että kun joku kerta sattuu se bussinkuljettaja tai joku henkilöautoilija sille bussikaistalle, niin voi rytistä, jos ei ole tarkkavainen.
Positiivisista asiosita tule mieleeni, että Kampin joukkoliikennekaistan käyttöä oli vahtimassa yksi päivä jopa poliisi Tennispalatsin nurkilla! Kaistalle ajaneet pahaa-aavistamattomat autoilijat pysäytettiin kaistan lopussa ja otettiin tien sivuun. Tällaista lisää!
Viimeksi muokattu: