Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tai sitten S-mutka-suojatie, jossa kaiteilla pakotetaan jalankulkijat varomaan ratikoita samalla tavalla kuin esim. joillain kevyen liikenteen tasoristeyksillä Kirkkonummen suunnalla.
Kun ne varovat ei toimi kunnolla eikä kukaan tee mitään niiden toimivuuden parantamiseksi.
Tarkoituksenako siis on todella hidastaa ja kangistaa ratikkaliikennettä? Logiikka ontuu siinä, että ratikoissa on (onneksi) pätevät ja ammattitaitoiset kuljettajat toisin kuin viereisellä kaistalla. Jos äänettömyys on ongelma, kilkatettakoon nykyistä enemmän kelloa suojateitä ja pysäkkejä lähestyttäessä.Varova-valoja on haluttu lähestyttävän hitaasti eli reippaasti alle 30 km/h nopeudella. Siltä kantilta ne toimivat kuten on suunniteltukin.
Tarkoituksenako siis on todella hidastaa ja kangistaa ratikkaliikennettä? Logiikka ontuu siinä, että ratikoissa on (onneksi) pätevät ja ammattitaitoiset kuljettajat toisin kuin viereisellä kaistalla.
Jos äänettömyys on ongelma, kilkatettakoon nykyistä enemmän kelloa suojateitä ja pysäkkejä lähestyttäessä.
Jos niitä rakennetaan bussikaistan takia Tampereella, niin miksei raitiovaunukaistan takia Helsingissä?Saksanmaalla käytetään paljon noita suojatietä, jotka eivät jatku suoraan yli vaan ne päättyvät kiskojen tullessa teräsaitaan.
Olen ollut jostain lukevani, että tälläisiä eu ei hyväksy ?
Jos niitä rakennetaan bussikaistan takia Tampereella, niin miksei raitiovaunukaistan takia Helsingissä?
Mielenkiintoista, Helsingissä kuulee sitäkin että ne olisivat jotenkin laittomia. Olisiko esimerkkejä?Jos niitä rakennetaan bussikaistan takia Tampereella, niin miksei raitiovaunukaistan takia Helsingissä?
Tämähän tässä nimenomaan on tyhmintä. Paras suojatie kiskojen yli on Stockan pääoven edessä. Siinä ei ole suojatietä eikä valoja, ja hyvin toimii.Kyllä se varova itsessään pitää riittävää meteliä
Mutta älä muuta sano. Mun kokemuksien perusteella ratikkakaistan yli mennään surutta ja usein katsomatta. Sen sijaan autokaistojen yli katsotaan tarkkaan eikä välttämättä mennä vielä edes vihreen palaessa. Mitä siis niillä ratikkaratain ylittävillä valoilla on tekoa, kun ei niitä noudata mikään määriteltävissä oleva jalankulkijayhmä?
Olisiko esimerkkejä?
Kiitos, varsinkin toi viimeinen on mielenkiintoinen koska siinä on ilmeisesti jalankulkijavalot? Helsinkiläisen tulkinnan mukaan tuon pitäisi jatkua yhtenäisenä koko kadun yli.
Kiitos, varsinkin toi viimeinen on mielenkiintoinen koska siinä on ilmeisesti jalankulkijavalot?
rakennusviraston vastustuksen vuoksi.
Olisiko esimerkkejä?