Ratikoilla tämä pitäisi tehdä niin että esim. Mannerheimintiellä on Topeliuksenkadun kiskojen jälkeen kaksi linjaa, 4 ja 10. Ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa virittää 60/90s valokiertoja niin että nuo liikkuvat aikataulun mukaan pysähtymättä valoissa. Ei tuo vaadi mitään tunnistimia, ne valot vaan vaihtuu aikataulussa. Jos ratikka jostain syystä myöhästyy aikataulusta, niin se kulkee sitten seuraavalla kierrolla. Jonoutumisen voi hoitaa niin että on tarpeeksi pitkät pysäkit, esimerkiksi 70m laiturit Manskulle on myös tehtävissä.
Kyllä kokonaan pysähdyksetön liikenne on tuollakin vuorotiheydellä Mannerheimintiellä käytännössä mahdoton molempiin suuntiin. Vihreä aalto voi toimia ratikoillakin vain yhteen suuntaan, jos vuoroväli ei ole hyvin pitkä ja muukin liikenne pitää huomioida. Toki pysähtymisiä on mahdollista vähentää, jos väljennetään vuorotiheyttä, mutta ei niistä kokonaan päästä. Ja toki pitää ottaa huomioon, että myös Mannerheimintien yli menee ratikoita ja busseja.
Olisivatko Mannerheimintien linjat 4 ja 10 niin tärkeitä, että niille annettaisiin etuajo-oikeus muihin ratikoihin ja busseihin nähden?