Bad Doberan - Kühlungsborn. Edellinen on kaupunki . WikiMikään juna ei missään kaupungissa sovi katuverkkoon.
Antero
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Bad Doberan - Kühlungsborn. Edellinen on kaupunki . WikiMikään juna ei missään kaupungissa sovi katuverkkoon.
Antero
Bad Doberan - Kühlungsborn. Edellinen on kaupunki . Wiki
Onnistuuko kukaan bongaamaan kuvauspaikan Googlen kartalta?Slovakiastakin löytyy: http://www.youtube.com/watch?v=8JNvJUAHUZ8...
Minusta tämä menee nyt jo aika lailla aiheen ohi, kun pohditaan raitioliikenteen nopeuttamista. Taitaa täällä foorumilla olla jokin vanha tunneliketjukin...Tunneleiden tarpeesta koko järjestelmän tasolla keskusteltaessa kyse on kuitenkin samasta asiasta. Esimerkiksi Zürichin raitioteillä ei ole keskustassa tunneleita, mutta junilla on. Zürichiä ei siis voi käyttää esimerkkinä siitä, että Helsinki pärjäisi pelkillä pintaratikoilla ilman mitään maanalaista liikennettä, koska kokonaisratkaisu sisältää merkittäviä tunneliosuuksia.
Minä onnistuin! Kyse on teollisuusraiteesta, joka on keskellä katuja nimeltä Porici ja Baureova. Tässä linkki Googlen karttakuvaan: http://maps.google.fi/maps?q=Brno,+...=Brno,+Tsekin+tasavalta&z=17&lci=transit_compOnnistuuko kukaan bongaamaan kuvauspaikan Googlen kartalta?
Tässä, kamera aluksi itään päin. Mutta tämäkin taitaa mennä hieman ohi aiheen. :tongue:Onnistuuko kukaan bongaamaan kuvauspaikan Googlen kartalta?
Anteeksi, ei ollut tarkoitus pilata iloa. En vain malttanut olla selaamatta Brnon karttaa vielä vähän lisää, ja löytyihän se sieltä. Mutta sinä linkkasitkin jännän kohdan, sillä linkkisi avaaman näkymän oikean puolen risteyksessä on tämän kadulla olevan teollisuusraiteen ja raitiotien yhdysraide.No voi pahuksen Antero. Suorastaan törkeää vastata omaan kysymykseensä sen jälkeen, kun toinen avaa vastaussivun!
Helsingin kohdalla ei tarvita esimerkkiä Zürichistä tai muualtakaan siihen, ovatko tunnelit täällä tarpeen vai ei. Autopuolueen mielestä tunnelit ovat tarpeen niin joukkoliikenteelle kuin autoillekin, koska nykyinen rakennuskorkeus on niin suuri, ettei katuverkon kapasiteetti riitä täydelliseen autoiluun edes silloin, kun ratikat hävitetään ja bussiliikenne keskustaan on lakkautettu. Mutta rakennuskorkeus ei ole niin suuri, etteikö kaikki liikenne olisi mahdollista hoitaa katutason ratikoilla. Mikään tunneli ei ole tarpeen, sillä katuverkossa on kapasiteettia sille raitioliikenteen määrälle, joka voi hoitaa kaiken niemelle tulevan henkilöliikenteen.
Kyllä Helsingin keskeisimmän kantakaupungin rakennustiheys on kansainvälisestikin arvioituna korkea ja se sijaitsee maantieteellisesti vaikealla alueella, siitä syystä liikenteen järjestäminen ilman tunneleita ei oikein onnistu kuin kaupunkiliikenneunelmissa.
Eihän ole, Helsingin kantakaupunki on tasan samaa rakennustiheyttä, kuin kaikki muukin Euroopassa sotia edeltäneellä ajalla rakennettu korttelikaupunki. Kaiken järjen mukaan tasan samat ratkaisut toimivat siellä, kuin muuallakin.
Minä vain ajattelin tuota Bad Doberan - Kühlungsbornia vain pikku kevennyksenä ketjuun. No ei onnistunut, ja turha viesti. Anteeksi!Mutta. Enhän minä sanonut, ettei junat voi liikkua kaduilla, jos katu tehdän junan raiteen mukaan. Ai niin, tämä oli tosikkomaisuutta.
Antero
Ja taas. Helsingissä pitää olla tunneleita, koska niitä on 5–10 kertaa suuremmissakin kaupungeissa. Mutta kun Helsinki ei ole 5–10 kertaa suurempi kuin on, eikä täällä ole pilvenpiirtäjien täyttämää keskustaa. Ei edes ensimmäistä pilvenpiirtäjää.... heti sodan jälkeen Kallion alue Torkkelinmäen ja Harjun nurkilla oli ainakin yksi maailman tiheimmin asutuista kaupunginosista, jonkin väitteen mukaan jopa maailman tiheimmin asuttu. ... Keskustan katuverkko on nimittäin suunniteltu todella paljon pienemmällä kaupungille kuin esimerkiksi Pariisin bulevardit, Moskovan valtakadut tai Berliinin pääkadut.
Sehän olikin hauska esimerkki, joka lisäksi poiki haasteen etsiä katurautatie Brnosta.Minä vain ajattelin tuota Bad Doberan - Kühlungsbornia vain pikku kevennyksenä ketjuun.
Sinulla Petteri menee jälleen omat unelmat, mielikuvat ja todellisuus täydellisesti sekaisin. Suollat verbaaliakrobatiaa ilman mitään kiinnekohtaa todellisuuteen: Helsinki on maailman tiheimmin asuttu kaupunki!
Mielikuvituksesi taitaa taas vähän laukata. Kun kerran hyökkäät ajatuksiani vastaan täyslaidallisella, olisi ihan mukava, etteivät lainauksesi teksteistäni harhautuisi mielessäsi noin paljon. Missäköhän on viestissäni väitetty Helsingin olevan maailman tiheimmin asuttu kaupunki?
Perustuukohan muukin osa viestistäsi yhtä tukevasti todellisuuteen kuin yllä lainattu teksti? Vähän sekavalta tuo vuodatus ainakin minusta vaikuttaa.
Kyllä Helsingin kantakaupunki on aika lailla tuollaista rakennustiheyttä, kylläkin ehkä vielä vähän tiheämmästä päästä. Pienenä lisämausteena tuohon voi lisätä, että heti sodan jälkeen Kallion alue Torkkelinmäen ja Harjun nurkilla oli ainakin yksi maailman tiheimmin asutuista kaupunginosista, jonkin väitteen mukaan jopa maailman tiheimmin asuttu.
Mielenterveyteen vetoaminen on varsin painava syytös, joka ei kuulu tähän keskusteluun. Jos soittaisit vaikka sosiaalipalveluihin ja ilmiantaisit mahdollisen potilaan sinne, etkä heittelisi väitettä nimettömästi foorumille?
Sinulla Petteri menee jälleen omat unelmat, mielikuvat ja todellisuus täydellisesti sekaisin. Suollat verbaaliakrobatiaa ilman mitään kiinnekohtaa todellisuuteen: Helsinki on maailman tiheimmin asuttu kaupunki!
Mielikuvituksesi taitaa taas vähän laukata. Kun kerran hyökkäät ajatuksiani vastaan täyslaidallisella, olisi ihan mukava, etteivät lainauksesi teksteistäni harhautuisi mielessäsi noin paljon. Missäköhän on viestissäni väitetty Helsingin olevan maailman tiheimmin asuttu kaupunki?
Perustuukohan muukin osa viestistäsi yhtä tukevasti todellisuuteen kuin yllä lainattu teksti? Vähän sekavalta tuo vuodatuksesi ainakin minusta vaikuttaa.
No, jos haluat lukea jotkut väitteet tuon luonteisiksi, mihin ei minusta ole syytä, ei niitä minusta ole ainakaan yksipuolisesti heitelty. Sitä saa mitä tilaa.