Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Eilen minulla oli Sports Tracker päällä kun ajoin h58:ia (lähtö 15:14 Munkkivuoresta):
Oma pettymykseni siitä, ettei Tukholman- ja Paciuksenkadulle tule oikeita bussikaistoja ollenkaan. Yhtä tyhjän kanssa siis.
mitä merkitystä sillä on jos vaihtaa runkolinjasta metroon, välinettä menee niin usein ettei ehdi lehteä edes avata...
Paciuksenkadulla, jolla on Helsingin nykyisin ehkä paras (ainakin nopein) raitiotie, ehdotetaan kavennettavaksi kaistaa 6,0 metriin, mikä on 0,4 m vähemmän kuin suositusminimi. No, tuo on vielä helppo leventää. Siinä kulkee rinnan kaksi 3,5 m leveää autokaistaa, joista kummastakin voi napata 0,2 m.
Mutta Tukholmankatu on täysi katastrofi. Kerta toisensa jälkeen ihmettelen, miten kukaan kuvittelee, että fillarikaistoja rakennetaan noin vaan tunkemalla ne sinne muun sekaan. Jos tuo toteutuisi noin, siitä tulisi hengenvaarallinen jalankulkijoille, hengenvaarallinen fillareille ja täysin kelvoton raitiovaunuille. Muuta keinoa ei ole kuin vähentää sieltä ainakin yksi autokaista, jotta saadaan riittävästi elintilaa muille kulkumuodoille.
Suunnitelma väitetysti koskee runkobussilinjaa 500, mutta kyllähän tuo tuollaisenaan on myös suunnitelma Munkkivuoren ratikan torppaamiseksi. Saadaan raitiovaunulaajennus aika nopeasti kannattamattomaksi, kun spårat alkavat madella Tullinpuomista eteenpäin. Ei tule matka-aikahyötyjä ja kalustoakin tarvitaan lisää, jos ajoajat kasvavat.
--->Sairaanhoito-opisto oikeasti tuottaa aika paljon jalankulkuliikennettä Tukholmankadulle....
Metropolia Ammattikorkeakoulun Myllypuron kampuksen rakentamisen on tarkoitus alkaa kesällä 2016. Hankesuunnitelma on valmistunut, ja kiinteistölautakunta saa sen käsiteltäväkseen. Suunnitelman mukaan kampus valmistuu kesällä 2019.
Onko 562:n muuttaminen runkolinjaksi syksyllä 2017 edelleen suunnitelmissa? Vantaan asukaslehdessä luki Aviapoliksen osiossa että alueelle tulisi kaksi runkobussilinjaa.
Tuskin vielä 2017 kuitenkaan vaan todennäköisesti vasta pari vuotta myöhemmin. Parannettavaa infraa on reitin varrella niin paljon, ettei Vantaan resurssit riitä fiksaamaan niitä vuodessa.
Onko 562:n muuttaminen runkolinjaksi syksyllä 2017 edelleen suunnitelmissa? Vantaan asukaslehdessä luki Aviapoliksen osiossa että alueelle tulisi kaksi runkobussilinjaa. Mikä tämä toinen linja on? 562:n reitille on lähivuosina tulossa todella paljon asuntorakentamista moneen kohtaan linjan varrelle.