Runkolinja 570 Aviapolis–Mellunmäki
lisätietoa:
https://www.hsl.fi/sites/default/files/uploads/vantaan_runkolinja_570.pdf
Siinäpä olikin kattavasti tietoa. Reitti tosiaan on melkein sama kuin nykyinen 562 Aviapoliksen loppupäätä lukuunottamatta.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Runkolinja 570 Aviapolis–Mellunmäki
lisätietoa:
https://www.hsl.fi/sites/default/files/uploads/vantaan_runkolinja_570.pdf
Käsitinköhän nyt oikein, uudelta runkolinjalta 570 karsitaan parikymmentä pysäkkiä/suunta ja näin saadaan teoreettista aikasäästöä n.5min/suunta. Lisäksi jäljelle jää nykyinen 562 jonkinlaiseksi tukilinjaksi joka ajaa lähes samaa reittiä kuin 570 ja pysähtyy kaikilla reitin pysäkeillä. Olin siinä käsityksessä että uusi 570 korvaa kokonaan linjan 562.
Itse olen miettinyt, että linjasta 500 saisi ehkä vähän paremman jatkamalla sen Huopalahdentietä suoraan Huopalahden asemalle ja päättämällä jonnekin sen takaiseen maastoon. Toisi vaihtoyhteyksiä junasta Munkkiniemen-Meilahden suuntaan. Itse asiassa matkustaminen runkobussilla Huopalahteen junalle saattaisi olla nopein tapa päästä Munkkivuoren ostarin tienoilta keskustaankin...
Nyt näyttää siltä että syksyllä 2019 alkaisi peräti neljä runkolinjaa eli 200, 500, 510 ja 570. Tulevat ilmeisesti kilpailutukseen tämän vuoden aikana.
Uskaltaisiko jo toivoa että vaadittaisiin nivelkalustoa Pasilan runkolinjoille?
En usko että noin käy, kun 551:stä ajetaa tällä hetkellä kaksiakselisella kalustolla 5min ruuhkavuoroväliä ja ensi syksynä kun siirrytään runkobussilinjojen reiteille ja vuoroväleihin, ajetaan sitä kai osittain teleillä kun 58B:n loputtua osa vanhan sopimuksen kalustosta siirtyy 551:lle.
Tietääkö joku että onko linja 39 tarkoitus muuttaa jossain vaiheessa runkobussilinjaksi ? Muistan joskus jossain lukeneeni tällaista, mutta voin muistaa väärin.
Linjalla 58B nyt käytössä oleva kalusto siirtyy linjalle 58, jonka vuoroväli tihenee. Linjaa 551 ajettaneen nykyisellä kalustolla elokuuhun 2019 asti, jolloin kolmen vuoden optiokausi päättyy.
En tiedä minäkään, mutta Konala-Myyrmäki-välillä on niin vähän kuormitusta, että silloin saataisiin jo toinen runkolinja 560:n lisäksi, joka ajaa Myyrmäkeen vähäisellä kuormituksella.
Jo nykyinen 39 tarvisi toimivan vaihtomahdollisuuden Malminkartanon asemalle. Katetut portaat tai edes portaat olisivat hyvä alku, joskaan ei toimisi liikuntaesteisten vaihtopaikkana.