Minut yllätti HelB:n vaisuus tässä kisassa: tarjosivat aika harvaan kohteeseen ja voittivat vain yhden, senkin vain 100 bussin rajoituksen ansiosta. HelB lähti tarjouskilpailuissa uuteen nousuun vuosi sitten ja KA-konserni on tänä vuonna ollut aika suvereeni koko maassa kaupunkiliikenteen tarjouskilpailuissa, joten olisin odottanut voittokulun jatkuvan.
PL:ltä taas yllätti, kuinka he ovat tarjoneet käytettyä Euro6-kalustoa enemmän kuin mitä heillä on vapaana. He voittivat liikennettä 26:lle käytetylle VDL Citea LLE-120:lle, kun niitä on vapaana vain 10 kpl (Kuopiosta vapautuvat 201 - 210). VDL Citea SLE-129:itä he taas tarjosivat 7 kpl, vaikka niitä tuskin on yhtään vapaana. Ehkä osa noista korvataan sitten kokonaan uusilla.
Toisaalta näiden tulosten myötä vanhoista sopimuksista myös jää hävinneiltä liikennöitsijöiltä työttömäksi Euro6-kalustoa (Transdevin Keravan telit ja Nurmijärven Linjan 224:n Ivecot), jonka voisi olettaa löytävän uudet omistajat aika nopeasti.