Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Jo on aikoihin eletty - 45-istumapaikkaisia nivelbusseja. Kuinkahan monen metrin edestä näissä menee sisätilakapasiteettia akuille...
Kiitos joboolle uusimpien vaiheiden noteeraamisesta. Kokous pidetään 14.4.2020.
17 lakkauttaminen ja linjan 24 reittimuutos.
Tarjouskilpailun 51B/2020 järjestäminen.
Kiitos HSL:lle Helsingin turhimman bussilinjan, linjan 17, kuoppaamisesta. Johan se lähes vuosikymmenen ehti pyöriä ympyrää muutaman matkustajan maksimikuormalla mitä reittiä milloinkin - siitäkin huolimatta, että Kruununhaan mammojen suora bussiyhteys Vironniemen terveysasemalle on kyllä katkennut linjan 17 lukuisten reittimuutosten myötä jo vuosia sitten.
Aikanaan vanhan kunnon h17:n (Merikatu-Pasila) vakikäyttäjänä on toki hankala hahmottaa Ullanlinnan ja Kaivopuiston alueen bussiliikenteen täydellistä poistumista, mutta kyllä aika on toki ajanut näistä 20 minuutin välein ahtailla kaduilla ajettavista linjoista jo ohi. Toista se oli aikanaan kun oli varaa huristella 17:lla alle 10 minuutin vuoroväleillä.
Kehitys kehittyy, 47 paikkaisesta Scalasta 45 paikkaiseen niveleen!
Toivottavasti bussilliikennettä ei näille kaduille enää koskaan palauteta. Samalla olisi syytä käydä läpi kaikki eteläisen Helsingin käytöstä poistetut pysäkit Bulevardilla, Uudenmaankadulla, Korkeavuodenkadulla, Kapteeninkadulla, Tehtaankadulla jne. (joita muuten riittää), jotka vievät turhaa tilaa parkkipaikoilta, ja muuttaa nämä asukaspysäköintipaikoiksi. Mielellään samalla vimmalla, kuin asukaspysäköintipaikkoja muutetaan pyörätelineiksi.
24 poistamista etelästä en ymmärrä laisinkaan enkä myöskään vuorovälin harventamista. Ainakin kesällä pitäisi kulkea tiuhempaan kuin puolen tunnin välein.
Talviarkena klo 9-15 ja -viikonloppuina klo 9-17 30 min vuorovälillä. Kesällä päivittäin klo 9-21 20 min vuorovälillä luki tuolla esityslistalla. Siellä kerrotaan myös, että muina aikoina ei ole ollut kysyntää linjalle 24.
Nimenomaan näin.Meinataanko nyt sitten että Kampin terminaaliin kuitenkin liikennöidään sähköillä mutta ne ladataan aina "landella".
Eikö linjaa 24 voisi ruveta liikennöimään pienkalustolla?
PS kuka vielä muistaa kun 70-luvulla 24 kulki kesäsunnuntaisin 10 minuutin välein?
Nyt kun linjan 24 päätepysäkki siirtyy Kamppiin ja sen kalusto on yhteneväistä muiden Kämpin linjojen kanssa, niin niillä kaikkialla lienee yhtenäinen kalustokierto. Toisin sanoen bussit kiertävät linjalta toiselle, mikä osaltaan vähentää kustannuksia.Eikö linjaa 24 voisi ruveta liikennöimään pienkalustolla?
Muita säästökohteita voisi olla myös Höslän oman henkilöstön vähentäminen. Siinä määrin kun tämäkin kilpailutuksen osalta on hölmöilty, olisi se varsin perusteltua.
Meinataanko nyt sitten että Kampin terminaaliin kuitenkin liikennöidään sähköillä mutta ne ladataan aina "landella".