Keravalla on kuitenkin alueita, jonne ei ole julkisia yhteyksiä lainkaan, kuten Sompio, Itä-Jaakkola, Kaskela, Länsi-Päivölä, Talmantie, suuri osa 140-tiestä ja vaikka Kytkinkadun seudun teollisuusalue. Toki reipasjalkainen pystyy näistä kävelemään reilun kilsan keskustaan/liityntäbussille, mutta tilastollisesti yli 800 metrin kävelymatkat eivät houkuta joukkoliikenteen käyttäjiä varsinkaan bussipysäkille.
Kaupungeilla on eri lähestymistapa: Keravalla keskitytään tarjoamaan pääreiteille parempaa liikennöintiaikaa suppeamman kattavuuden kustannuksella. Hyvinkäällä taas on "jokaiselle jotain" paitsi öisin. Hyvinkäällä reitit on pyritty suunnittelemaan niin, että kierrosaika on 30 minuuttia, siksi se on usein myös vuoroväli arkisin. Hyvinkään malli mahdollistaa autotonta elämäntapaa paremmin päivisin (kaikkialle pääsee), Kerava taas öisin ja viikonloppuisin (parempi liikennöintiaika). Mutta pitäisikö baarikansan mennä taksilla vai bussilla, jos bussin ajaminen yöllä on päiväliikenteen järjestämisestä pois? Jos Hyvinkäätä ja Keravaa haluttaisiin verrata tasapuolisesti, pitäisi kuvitella tilanne jossa Kerava käyttäisi 3x vähemmän tai Hyvinkää 3x enemmän paukkuja joukkoliikenteeseen. Hyvinkäätä voi panostuksen suhteen suoremmin verrata Järvenpäähän.