Ei kai tuo Keravan tilanne nyt kuitenkaan niin kovin synkkä ole? Helsingin suuntaan on erittäin tiheä junaliikenne. Savion suuntaan pääsee myös tiheästi junalla sekä busseilla 633 ja 873. Ahjon/Sorsakorven ja Kalevan suunnan yhteydet hoituvat kohtuullisen tiheästi arkisin linjoilla 5 ja 738. Lauantaisin linja 5 tarjoaa tunnin vuorovälillään peruspalvelutason. Oikeastaan joidenkin alueiden pyhäliikenne on ainoa selvä ongelma, mutta kysyntää lienee toisaalta vähän. Ja kuten tässä ketjussa aiemmin on jo todettu, välimatkat Keravalla ovat niin lyhyet, että valtaosa kaupunkilaisista voi hoitaa asiointimatkat ja liityntämatkat asemalle kävellen tai pyöräillen.
Mikäli Keravan sisäisten matkustajien määrä kasvaa seutulippujärjestelmän myötä, tultaneen esimerkiksi linjalle 5 varmastikin lisäämään liikennettä. Esimerkiksi niin, että arkisin keskipäivällä ja illalla sekä lauantaisin päivällä (jolloin 738 ei kulje) linjaa 5 ajettaisiin kahdella autolla puolen tunnin välein. Sunnuntain kutsutaksiliikenne voitaisiin korvata tunnin välein ajettavalla vitosella.
Keravan liikenne muuttunee ensi kesästä lähtien siten, että linjan 873N sunnuntailiikenne loppuu ja korvataan linjan 633 uusvanhalla N-reitillä Korson kautta. Tässä yhteydessä Sorsakorven pyhäliikenne muutetaan kutsutaksiliikenteeksi.
Mikäli Keravan sisäisten matkustajien määrä kasvaa seutulippujärjestelmän myötä, tultaneen esimerkiksi linjalle 5 varmastikin lisäämään liikennettä. Esimerkiksi niin, että arkisin keskipäivällä ja illalla sekä lauantaisin päivällä (jolloin 738 ei kulje) linjaa 5 ajettaisiin kahdella autolla puolen tunnin välein. Sunnuntain kutsutaksiliikenne voitaisiin korvata tunnin välein ajettavalla vitosella.
Keravan liikenne muuttunee ensi kesästä lähtien siten, että linjan 873N sunnuntailiikenne loppuu ja korvataan linjan 633 uusvanhalla N-reitillä Korson kautta. Tässä yhteydessä Sorsakorven pyhäliikenne muutetaan kutsutaksiliikenteeksi.