339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,466
Eli ymmärsinkö oikein? Tällä hetkellä Espoo maksaa joukkoliikenteestään könttäsumman 56 M€ joka vuosi. Noin suurin piirtein.
Kun Matinkylän metro valmistuu, Espoo maksaakin joukkoliikenteestään könttäsumman 87 M€ joka vuosi seuraavan 30 vuoden ajan.
Ja jos joskus Kivenlahden metro valmistuu, Espoo maksaakin joukkoliikenteestään könttäsumman 114,5 M€ joka vuosi seuraavan 30 vuoden ajan siitä Kivenlahden valmistumisesta. Okei, Matinkylän rahoitusosuus toki tippuu pois joskus 2046. Laiha lohtu.
Ja nämä hinnat siis 1,5 % korolla, joka tuskin on realistinen korkotaso noin pitkällä tähtäimellä.
Jos ymmärsin tämän oikein, niin millähän ilveellä Louko on ajatellut perustella tämän kaiken Espoon valtuustolle? Vai eikö valtuutettuja kiinnostakaan? Löytyykö sieltä metroradan varrelta seuraavan 30 vuoden ajaksi joka vuosi myytävää tonttimaata 58,5 miljoonalla eurolla? Ymmärrän, että Loukolla on kiire. Onhan vaalit tulossa.
Kun Matinkylän metro valmistuu, Espoo maksaakin joukkoliikenteestään könttäsumman 87 M€ joka vuosi seuraavan 30 vuoden ajan.
Ja jos joskus Kivenlahden metro valmistuu, Espoo maksaakin joukkoliikenteestään könttäsumman 114,5 M€ joka vuosi seuraavan 30 vuoden ajan siitä Kivenlahden valmistumisesta. Okei, Matinkylän rahoitusosuus toki tippuu pois joskus 2046. Laiha lohtu.
Ja nämä hinnat siis 1,5 % korolla, joka tuskin on realistinen korkotaso noin pitkällä tähtäimellä.
Jos ymmärsin tämän oikein, niin millähän ilveellä Louko on ajatellut perustella tämän kaiken Espoon valtuustolle? Vai eikö valtuutettuja kiinnostakaan? Löytyykö sieltä metroradan varrelta seuraavan 30 vuoden ajaksi joka vuosi myytävää tonttimaata 58,5 miljoonalla eurolla? Ymmärrän, että Loukolla on kiire. Onhan vaalit tulossa.