Petteri laukoo sellaista diibadaabaa, että hirvittää. Vaihteeksi. Todettakoon tässä nyt selkeästi, että faktoiksi naamioidut jutut ovat Petterin omia mielipiteitä, eivät enempää eivätkä vähempää.
Minun mielipiteeni on, että E-Espoota ja I-Helsinkiä verrattaessa ei voida tuijottaa sokeasti vain metroa ja perustella sillä kaikkea, koska taksajärjestelmä tariffirajoineen Hanasaaressa on merkittävä peruste joukkoliikenteen käyttöasteiden erilaisuuteen, samoin alueiden sosiodemografinen asema. (No okei, tietysti näitäkin seikkoja voidaan perustella metrolla, onhan länsimetro siirtämässä tariffirajan Matinkylän taakse ja muuttamassa myös E-Espoon sosiodemografista asemaa lähemmäs I-Helsinkiä.)
Minun osaltani tämä keskustelu päättyy tähän, sillä kokemuksesta tiedän, että Petterin kanssa vänkääminen ei lopu koskaan eikä siitä seuraa mitään hedelmällistä. Jokainen lukija muodostakoon itse mielipiteensä Petterin juttujen totuudenperäisyydestä.
Knightrider, niitä lukuja on kyllä olemassa. Antero on kerännyt kaupunkiliikenne.net:iin, mutta en muista, miltä alasivulta ne löytyvät. Ehkä Antero voi linkittää. Trendi on se, että joukkoliikenteellä matkustetaan suurin piirtein saman verran ennen ja nyt, suhteessa asukaslukuun. Metro ei siis lisännyt joukkoliikenteen käyttöä, mutta ei myöskään vähentänyt sitä.