Kivenlahden metro

Tarkoitin Vanhankaupungin koskea, se jota Jasper Pääkkönen, filmitähti ja kalamies - juuri Helsingin Sanomissa ehdotti.

Kalasatama tarvitsee jotain turistivirtaa tai jotain muuta. Nyt alueelle ei kehity lähipalveluja siten kuin Jätkäsaareen.
 
Kalasatama tarvitsee jotain turistivirtaa tai jotain muuta. Nyt alueelle ei kehity lähipalveluja siten kuin Jätkäsaareen.

Mitä hyötyä Jätkässä asuville on tallinnan lautoista? Ei todellakaan yhtään mitään. Haittapuolena ainakin on alueen ruuhkautuminen laivojen tulo -ja lähtöaikoina. Ja eipä siellä Jätkässä mitään ihmeellisiä lähipalveluita ole. Eiköhän ne lähimmät palvelut löydy kanavan toiselta puolelta Ruoholahdesta.
 
Todellakin kaduilla harhailevat turistit, ja se että vieressä Ruoholahdessa on ollut tiivistä asutusta metroineen jo 90-luvulta, helpottaa lähipalveluiden löytämisen oikeaan paikkaan.

Kalasatamassakin on nyt tiivistä asutusta, sekä metro, mutta lähi palvelu taitaa olla Kinaporin kautta Kurviin taikka sitten Hermannin rantatien bensis.
 
Todellakin kaduilla harhailevat turistit, ja se että vieressä Ruoholahdessa on ollut tiivistä asutusta metroineen jo 90-luvulta, helpottaa lähipalveluiden löytämisen oikeaan paikkaan.

Kalasatamassakin on nyt tiivistä asutusta, sekä metro, mutta lähi palvelu taitaa olla Kinaporin kautta Kurviin taikka sitten Hermannin rantatien bensis.

On Kalasatamassa pikku Siwa. Kaikki muu onkin sitten haettava autolla jostain muualta, sillä minkäänlaisia joukkoliikenneyhteyksiä alueella ei edes ole. Vallilan, Herttoniemen ja Arabian S-marketeihin taitaa tieyhteyksiä pitkin olla suunnilleen yhtä pitkä matka.

Mutta tosiaan... Mitä lähipalveluja turistit ovat tuoneet Jätkäsaareen? Verkkokauppa vaati saada Espooseen lähdön uhalla itselleen tilat laivaterminaalin vierestä. Yksi kauppa on ja sekin tuli samaa tahtia HOAS:n rakennusten valmistuessa.

Turistivirrat eivät saaneet aikaiseksi edes kasiratikan jatkoa Saukonpaadesta saman tien olemassa olevaa katuyhteyttä pitkin terminaaliin. Kai se kilometri rataa sähkötolppineen olisi ollut liian yksinkertainen keino purkaa Jätkäsaaren asukkaiden joukkoliikennepiinaa? Ruoholahden metrolle ja Länsiväylän busseille olisi ollut 5 minuutin matka. Nyt ajellaan sitten ahtaita katuja pitkin kuin sillit salaatissa Kamppiin-Rautatieasemalle asti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Jätkän joukkoliikenneyhteydethän ovat mitä mainioimmat.

Kaupunkirakenteessä Kampin ja Jätkän välillä täytyy olla selkeän katujatkumo, ties muuten minne ne vaeltelee ne turistit.
 
Kalasatamassakin on nyt tiivistä asutusta, sekä metro, mutta lähi palvelu taitaa olla Kinaporin kautta Kurviin taikka sitten Hermannin rantatien bensis.

Mitä kalasatamalainen jalkamies hakee bensikseltä? Ehkä röökiaskin ja bisseä. Eikös se juuri tuolla Itä-Helsingissä olekin normiateria? Ja Kurvista piriä...
:)
 
Tarkoitin Vanhankaupungin koskea, se jota Jasper Pääkkönen, filmitähti ja kalamies - juuri Helsingin Sanomissa ehdotti.

Tuskin nyt sentään ehdotti kosken purkamista, vaan padon purkamista läntisestä haarasta, jotta koski saisi virrata luonnollisesti vapaana. Keksipä sellainen paatti, jolla saadaan ne turistit kivikkoa ylös ja alas. Vai kumiveneelläkö sieltä pitäisi lasketella kuuden metrin pudotus?
 
Kiinteistökatselmukset alkavat Finnoossa ja Sammalvuoressa
22.10.2014 12:00
Riina Kairulahti
Metron rakentaminen Matinkylästä Kivenlahteen alkaa Sammalvuoren maanalaisen metrovarikon ja Finnoon työtunnelien louhinnoilla. Louhinnat alkavat marraskuun lopulla. Työtunneli on kallioon ensin louhittava kulkureitti, joka louhitaan työmaa-alueelta maan alle varsinaiselle ratalinjalle. Metrotunnelien ja asemien louhinta alkaa vasta työtunnelien louhinnan jälkeen.

Ennen töiden alkamista alueella tehdään alkukatselmus kaikissa n. 150 metrin etäisyydellä sijaitsevissa kiinteistöissä. Katselmoijayritys ottaa yhteyttä kiinteistön omistajaan tai isännöitsijään tarkemman katselmusajankohdan sopimiseksi. Katselmuksen tavoitteena on selvittää kiinteistöjen rakenne ja kunto. Louhintojen päätyttyä tehdään loppukatselmus. Sammalvuoren ja Finnoon alueilla katselmukset hoitaa Kalliotekniikka Consulting Engineers Oy.

Lisätietoja rakentamisen alkamisesta saa asukastilaisuuksista:

torstaina 13.11.2014 klo 18 Martinkallion koululla, Martinkallio 2
keskiviikkona 19.11.2014 klo 18 Kaitaan koululla, Iivisniementie 1
Martinkallion koulun infossa käsitellään erityisesti Sammalvuoren metrovarikon rakentamista ja Kaitaan koululla Finnoon työtunnelin louhintaa.

Lisätietoja katselmuksista löytyy länsimetron www-sivuilta:
http://www.lansimetro.fi/fi/rakentaminen/katselmukset
 
Metrojatkeesta kantelu oikeusasiamiehelle – Louko pöyristynyt valehtelusyytöksistä

Eduskunnan oikeusasiamiehelle on toimitettu kantelu koskien Kivenlahden metroa. Kantelussa syytetään muun muassa Espoon kaupungin teknisen toimen johtaja Olavi Loukon antaneen virheellisiä ja keksittyjä perusteluja valtionrahoituksesta päättäneille ministeriöille.

http://yle.fi/uutiset/metrojatkeest...ouko_poyristynyt_valehtelusyytoksista/7573631
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Loukon pitäisi kyllä jo päättää nämä hintalappunsa. Nyt "se saattaisi viivästyttää hanketta useilla kuukausilla tai jopa vuodella. Sellainen viivästys tarkoittaa helposti 10 miljoonan lisäkustannuksia." Ennen oli niin, että pitää tehdä heti, koska säästetään oliko se nyt sata vai 200 miljoona. Päättäisi jo hyvä mies, kuinka monta nollaa.
 
Ja tähän päälle Louko vielä ihmettelee, miksi syytetään valehtelusta. Jo pelkästään tästä jutusta selviää metrofarssia vähänkään seuranneelle, mitä ne virheelliset ja keksityt perusteet ovat. :lol:
 
No Espoossa on ne erityisolosuhteet.

Helsingin keskustapuoluepoliitikot yhdessä Espoonlahden (ne peränurkkavihreät) Vihreiden kanssa ovat vuosien ajan jallittaneet metroa milloin minkäkinlaisilla tempauksilla. TramWest oli yksi niistä.

Ja kun oli jo vuosia ja vuosikymmen jos toinenkin pala palalta nakerrettu pintametroradan varausta, niin ei kai siitä valtakuntaa voi syyttää - että nyt metro rakennetaan kokonaan maan alle. Kyllä itämetro tulee olemaan houkuttelevampi.
 
Tota, en mä Loukoa lähde puolustamaan, mut noi K.B:n masinoimat jatkuvat käräjöinnit jne. ei kyllä tosiaankaan ole millään lailla järkevää ja kannatettavaa touhua.

Jos oikeesti miettii, niin lähinnä korporaatoiden ja muiden tahojen ärsyttämistä Loukolle ja muille...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös