- Liittynyt
- 24 Lokakuu 2007
- Viestit
- 2,238
missä ja milloin kuljettaja tahallaan ja tarkoituksellisesti ajoi alinopeutta ilman pätevää syytä ?Eli kuten nimimerkki "fani" jo totesikin: "bussinkuljettajalla ei ole oikeutta valita tarkoituksellisesti ja tahallaan 20kmh alinopeutta ajonopeudeksi ilman pätevää syytä. Ja pysäkkiaikataulut eivät ole pätevä syy!"
J
---------- Viestit yhdistetty klo 19:46 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:37 ----------
Ihan sellainen pikku juttu vaan, että länsimaisessa demokratiassa syyttömyysolettama kytkeytyy rikosprosessiin, ei internetin keskustelufoorumilla käytävään keskusteluun.
Vastakohtaispäätellen: ei tällä foorumilla ole esitetty sellaistakaan aineistoa, jonka perusteella ei voitaisi sanoa jonkun bussinkuljettajan käyttäneen väärää ajonopeutta.
Todistustaakka on sillä joka syyttää. Syytetään kuljettajia hitaasti ajamisesta, mutta minkäänlaista dokumenttia ei ole esitetty edes yhdestä tapauksesta vieläkään. Rekkakuskie n keskustelu taukotuvassa Nobinan kuskien nopeuksista ei ole todistusaineisto.
Sinulla on tuossa keskustelutyylissäsi sellainen pieni probleema, että vaikutat toimivan jonkinlaisena omnipotenttina ja kaikkitietävänä tuomarina, joka ikään kuin arvioi meidän muiden keskustelijoiden kertomuksia pitäen lähtökohtaolettamana sitä, että Nobinan bussit eivät hidastele. Jos joku muuta väittää, niin näyttäköön väitteensä toteen. :lol: No, maailmaan mahtuu puhetta, enkä usko, että olet valmis luopumaan tuon levysi pyörittämisestä.
Levyn pyörittämine on alkanut ketjusta Nobinan huono maine sekä täällä on toinen kerta menossa hitaiden bussien teoria. Kyllä jos Sinä vaität että Nobinan autoista jotkut ajavat hiljaa , niin kerro missä ja milloin. En minä ole kaikkitietävä tuomari, mutta harmittaa kun suomalaisesta yrityksesta ja sen työntekijöistä tehdään syyllisiä ilman näyttöä.
---------- Viestit yhdistetty klo 19:54 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:46 ----------
Perässä ajava henkilöauto ei voi tietää mikä tilanne on bussin sisällä. Mutta matkustaja bussin sisällä näkee. Se siitä arkijärjestä.Hauskoja yleistyksiä. Minä sentään ajoin bussia melkein vuosikymmenen, ja pyörätuolimatkustaja oli kyydissäni näiden vuosien aikana kolme kertaa. Kahdet lastenvaunut sitäkin useammin, mutta tuskin koskaan oli tilannetta, että vanhus olisi joutunut seisomaan ja pitämään tolpasta kiinni. Yhden kerran jouduin puuttumaan tilanteeseen, jossa hitaasti liikkuva vanhus ei saanut istumapaikkaa. Ilmoitin, että matka ei jatku, ennen kun joku istuvasta nuorisosta luovuttaa rouvalle paikan - ja paikka löytyi. Eli jotain arkijärkeä näihin esimerkkeihinkin.
Kuten jo aiemmin totesin, ei pidä ryhtyä mestaroimaan linja-auton ajamisesta ja oikeasta ajotavasta, jos ei a) omaa linja-auton ajamiseen oikeuttavaa ajokorttia eikä b) ole koskaan ajanut linja-autoa. Matkustajana et pysty arvioimaan kulloinkin turvallista ajonopeutta.
Ei tämä ole kortin omistamiskysymys, vaan siitä että minä, ammattikuljettaja , HSL sekä liikennöitsijät ovat tyytyväisia joukkoliikenteen toteuttamistapaan, mutta Sinä et.
Kuten ja aiemmin mainitsin ja vristokin mainitsi, pysäkkiaikataulun totetuminen on laadukasta palvelutasoa. Ja nykyään se onnistuu hämmästyttävän usein. Bussinkuljettaja tarvittaessa hidastaa vauhtia, jotta pysäkkiaikataulu toteutuu. Tämä on täysin hyväksyttävää ja hyvä asia. Mutta Sinä vänkäät vastaan.Ja vielä sananen siitä, kun väitit, että pysäkkiaikataulut tuovat jonkinlaisen "sopimuksen" kuljettajan ja matkustajien välille: yksittäinen pysäkkiaikataulu ei ole kuljettajaa sitova. Tämän HSL ilmaisee myös selvästi toteamalla kaikissa pysäkkiaikatauluissaan (paitsi välipisteiden), että ajat ovat arvioituja. Näissä, kuten varmasti tiedät, vaikka muuta haluatkin nyt taas väittää, ei sitouduta mihinkään aikatauluun, vaan annetaan ainoastaan aika-arvio.
---------- Viestit yhdistetty klo 20:00 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:54 ----------
...
Itse odottelen ennakkotapausta, jossa poliisi olisi pysäyttänyt "hidastelevan" bussinkuljettajan takia HSL-alueella. Voi mennä kuitenkin hetki.
Siihen mennee hetki, ja sen jälkeen vasta on oikeutettua puhua hitaasti ajavista busseista.