Kuljettajien toiminta

Ketju jää itsekseen jäähylle, jos kukaan ei viitsi vastata kehää kiertäviin väitteisiin. Niin kauan kun joku jaksaa, niin annan halukkaiden käyttää energiaansa tuohon vääntämiseen, vaikkei se mihinkään näytä johtavankaan.

Itselleni kirkaistuivat ainakin käsitteet: Ammattikuljettaja, joukkoliikenteen harrastaja ja joukkoliikenteen käyttäjä.

Lisään vielä että totesin äsken että olen käyttänyt Helsingin ja ympäristön joukkoliikennetä vuodesta 1979. Koko ajan joukkoliikenne on kehittynyt parempaan suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
Vänkääjä on se joka ensimmäisenä esittää perättömän väitteen ja saa mukaansa muutaman muun joukkoliikenneharrastajan.

Olit aiemmin vaatimassa todisteita niiltä (esim. käsittääkseni allekirjoittanut) jotka ovat täällä väittäneet Nobinan kuljettajien SATUNNAISESTI ajavan alinopeutta. Nyt itse väität että valehtelemme.
Todistustaakka kääntyi nyt sinulle: Todista väitteesi että valehtelemme esittämällä aukottomat todisteet esim. reittilokin tietojen pohjalta että tässä ketjussa puheena ollutta noin 10+ km/h alinopeutta ajamista ei tapahdu koskaan -tai jos et siihen pysty niin ole jo lopultakin hiljaa.
 
Olit aiemmin vaatimassa todisteita niiltä (esim. käsittääkseni allekirjoittanut) jotka ovat täällä väittäneet Nobinan kuljettajien SATUNNAISESTI ajavan alinopeutta. Nyt itse väität että valehtelemme.
Todistustaakka kääntyi nyt sinulle: Todista väitteesi että valehtelemme esittämällä aukottomat todisteet esim. reittilokin tietojen pohjalta että tässä ketjussa puheena ollutta noin 10+ km/h alinopeutta ajamista ei tapahdu koskaan -tai jos et siihen pysty niin ole jo lopultakin hiljaa.

Kuljettaja valitsee tilanteeseen sopivan nopeuden. Jos se on väärä nopeus, teidän pitää todistaa se. Kun kuljettaja turvallisesti lähestyy punaisia valoja, suojatietä tai pysäkkiä, se ei ole alinopeutta.
 
Ketju jää itsekseen jäähylle, jos kukaan ei viitsi vastata kehää kiertäviin väitteisiin. Niin kauan kun joku jaksaa, niin annan halukkaiden käyttää energiaansa tuohon vääntämiseen, vaikkei se mihinkään näytä johtavankaan.
Leipää ja sirkushuveja.😊
 
Matinkylässä vaihdoin 533:seen, jonka kyydistä minulla ei ole myöskään mitään sanottavaa. Kaikki sujui kuten pitikin ja matka oli mukava, joskin hieman hikinen Citaron ilmastointilaitteen puhinasta huolimatta.
Olitkohan minun kyydissäni eilen? Ajoin nimittäin koko työvuoroni linjoja 532 ja 533 (533 nimenomaan iltapäivällä). Autona oli Citaro (Nob 1020).
 
Ketju jää itsekseen jäähylle, jos kukaan ei viitsi vastata kehää kiertäviin väitteisiin. Niin kauan kun joku jaksaa, niin annan halukkaiden käyttää energiaansa tuohon vääntämiseen, vaikkei se mihinkään näytä johtavankaan.

Itse asiassa mun mielestä on johtanut hyvinkin. Ei täällä enää kiistetä (no ehkä Salomaata lukuunottamatta) "vihreän matkan" seurauksia muulle liikenteelle eikä kiistetä sen olemassaoloa ylipäätään, kuten aluksi. Myös tuo ajotavan vaikutus polttoaineenkulutukseen tuli ainakin minulle yllätyksenä, ihan tämän ketjun ansiosta.
 
Tänään 617 / Helb 1833 Kurvista Lentoasemalle klo 8:21 ei ainakaan "hidastellut". :D Auto oli jumbon pysäkillä datan mukaan 6min etuajassa. Kuljettaja ajoi reippaanlaisesti mutta miellyttävästi.
 
617:lla taitaa olla muutenkin aikataulussa löysää. Eilen kun kävin linjan kyydissä, vaikka 13:05 Rautatientorilta lähteneen vuoron ei aikataulun mukaan pitäisi olla Lentoasemalla kuin vasta 13:48, ehdin 13:44 lähteneeseen 561:een ja olin senkin kyydissä jo 4min ennen lähtöä.
 
Takaisin
Ylös