- Liittynyt
- 17 Lokakuu 2011
- Viestit
- 2,924
Voisiko se olla, jos yksi jos toinenkin kuljettaja hoitaisi tehtävänsä vähän toisella asenteella?
Tähän en usko, vaikka tekisit heidän eteen mitä.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Voisiko se olla, jos yksi jos toinenkin kuljettaja hoitaisi tehtävänsä vähän toisella asenteella?
Niinhän se on, että yksi mätä muna pilaa koko kakun.
Ei ole bussikuskin ammatti niitä kaikkein arvostetuimpia. Voisiko se olla, jos yksi jos toinenkin kuljettaja hoitaisi tehtävänsä vähän toisella asenteella?
Veto, kylmyys, katupöly, muu lika?
Miksi tämä ns. tervejalkainen matkustaja ei voi kävellä 3-4 metriä taaksepäin keskiovelle.
Enemmän kuin kerran on käynyt niin, että etuovesta rynnätään linja-auton keulan edestä suoraan tien yli - katsomatta yhtään mihinkään.
Sinänsä en oikein ymmärrä, miksei voi poistua keski-ja takaovista. Se on kuitenkin sujuvinta. Tuosta ei nyt kuitenkaan kannata alkaa linjalla kinaamaan, toiseksi jää kuitenkin.
Veto, kylmyys, katupöly, muu lika?
Miksi tämä ns. tervejalkainen matkustaja ei voi kävellä 3-4 metriä taaksepäin keskiovelle. Näin siis "normaalissa liikenteessä", jos bussi on tupaten täynnä niin tottakai kaikki ovet auki, ja päättäreillä / "vilkkailla" vaihtopysäkeillä samoten. Mutta jos autossa on muutama hassu matkustaja ja ulkona on -10 C tai viima tai katupöly niin itse EN avaa etuovea edes pyydettäessä. Anteeksi.
...ei päästä huonjalkaista vanhusta etuovesta pyydettäessä ulos. Sitten on paljon kaiken ikäisissä huonojalkaisuutta, jonka syy voi olla esim äsken tehty jalkaleikkaus. Silloin tämä ei edes välttämättä näy päällepäin. Minä itse voin poistua vaikka kattoluukusta, mutta lähden tässä siitä että asiakkaita palvellaan ja työntekijä noudattaa ohjeita jotka on saanut työnantajalta.
Kun etuovesta kuljettajan päälle puhaltava viima ja pakkanen kerta on ongelma niin pitäiskö tähän etsiä sitten ratkaisua? Tässä käytännössä kuljettajaa rangaistaan ohjeiden noudattamisesta kun saa kylmät viimat niskaan.
Tämä siis tilanteissa missä etuovesta ei ole ketään tulossa kyytiin, vaan ainoastaan poistumassa.
Myös niiausta käytetään poikkeuksetta näissä tilanteissa.
Voi hyvänen aika sentään. Vai rangaistaan kuljettajaa sillä, että ohjeiden mukaan toimittaessa voipi tulla kylmä. Ammatinvalinta- ja pukeutumiskysymys. Eikä minulla ainakaan kovin usein kylmä bussia ajaessani ollut, korkeintaan, mikäli esimerkiksi webasto ei toiminut. Ja ajoin vielä pääosin aikana, jolloin ei ollut isoa turvaohjaamon pleksiä kuljettajanaition ja matkustamotilan välillä.
Jos ei osaa käyttää kuljettajanaition lämmityslaitteita (mikä näytti monelle olevan vaikeaa, kun kuljettajaa vaihdettaessa katsoi, millä säädöillä edellinen oli ajanut), ei niin sanoakseni "voi mittään".